וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט: "עסקתם בבחירת מפכ"ל ולא חקרתם את החשודים". השוטר: "היה עומס"

7.9.2015 / 7:37

שני נתיני אריתריאה, החשודים במעורבות בקטטה בתל אביב, שוחררו ממעצר אחרי ארבעה ימים, מכיוון שבדיון השני להארכת מעצרם התברר כי המשטרה לא ביצעה ולו פעולת חקירה אחת. השופט: "אין המדובר במקרה ראשון שבו מחדל זה חוזר על עצמו"

ניידות של משטרת חדרה. שלומי גבאי
החשודים נעצרו, אבל המשטרה לא חקרה/שלומי גבאי

מחדל: במשך ארבעה ימים הוחזקו שני גברים במעצר מבלי שהמשטרה חקרה את החשדות נגדם. השניים, נתיני אריתריאה, נעצרו על ידי חוקרי תחנת שרת בתל אביב לאחר שעל פי החשד היו מעורבים בקטטה המונית במועדון בדרום העיר, שבה נפצעו שני צעירים. "הזירה נראתה כמו אחרי פיגוע. מדובר במקרה חמור", הסביר חוקר המשטרה רב-סמל משה פויסטרו בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בפעם השנייה. אלא שלשופט בדיון, ירון גת, התברר אז כי המשטרה לא רק שלא חקרה את החשודים, אלא לא ביצעה את פעולות החקירה אותן הצהירה שתעשה.

השופט: "אתם עסוקים בלבחור מפכ"ל חדש. בגלל זה לא חקרתם...?".

החוקר: "תאמין לי, השוטרים הקטנים לא עוסקים בענייני המפכ"ל. היה עומס עבודה בתחנת המשטרה והחוקרים לא התפנו לטפל בתיק החקירה".

השופט: "אם יש בעיית עומס, אז יש להוסיף כוח אדם ליחידה. זה לא תירוץ להחזיק אנשים סתם במעצר".

השופט גת לא קיבל את בקשת המשטרה להארכת המעצר השנייה והורה לשחרר את שני החשודים, תוך שהוא מותח ביקורת קשה מאוד על פיקוד המשטרה והיחידה החוקרת. "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים, וזאת כפי שנקבע בהחלטה הקודמת. אלא שמאז הארכת המעצר הקודמת לא ביצעה היחידה החוקרת ולו פעולת חקירה אחת. לא ניתן הסבר מספק למחדל זה, למעט טענה לעומס בתחנה. לא ניתן להשלים עם מצב שבו חשודים נתונים במעצר לצורכי חקירה במשך ימים והמשטרה לא מבצעת ולו פעולה אחת", פסק השופט.

"יש לציין כי בדיון הקודם ביקשה המשטרה לבצע 13 פעולות ולא ניתן להבין מדוע לא בוצעה פעולה אחת. עוד יש לציין כי אין המדובר במקרה ראשון שבו מחדל זה חוזר על עצמו. יש בהתנהגות המשטרה כדי ללמוד על מידת הרצינות שהיא מייחסת לאירוע ועל התרשמותה מהמסוכנות שיש לחשודים". השופט גת הוסיף כי על פי הוראות הדין מעצר לפני הגשת כתב אישום נועד רק לצורכי חקירה ולא ענישה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חשד לתקיפה בו הן הקורבנות והן החשודים הנם נתינים זרים ללא כתובת מוגדרת. הקורבנות פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. משהגיע חוקר המשטרה לגבות מהם עדות הופתע לגלות כי הללו שוחררו מבית החולים, וכמובן שלא השאירו כתובת. במהלך סוף השבוע נעשו ניסיונות לאתרם כחלק מהותי מהמשך הטיפול בתיק הנדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully