וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הקמת גדר בגבול ירדן; יעלון: אירופה מוצפת נחילי פליטים

על רקע משבר ההגירה באירופה, החל פרויקט "הגדר המזרחית" כדי להכשיר את השטח להקמת הגדר באזור אילת. נתניהו, שסייר עם שר הביטחון בגבול: "אנחנו לא מתייחסים בקלות ראש לטרגדיה, אבל ישראל מדינה קטנה ואנחנו חייבים לשלוט בגבולותינו"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקרו היום (ראשון) באתר העבודות של פרויקט "הגדר המזרחית" שנפתח היום, במסגרתו משרד הביטחון יקים גדר ביטחון באורך 30 ק"מ בגבול עם ירדן, בשטח שבין אילת לחולות סמר שמצפון לבקעת תמנע. מטרת הגדר היא הגנה על הגבול המזרחי מפני טרור וכן מפני מהגרים, והיא נבנית בעלות של כ-300 מיליון שקלים.

"אנחנו מתחילים היום בניית גדר ביטחון בגבולנו המזרחי, כהמשך לגדרות הביטחון שבנינו בגבול מצרים וברמת הגולן", אמר נתניהו, והתייחס למשבר ההגירה באירופה: "אנחנו רואים היום מה קורה למדינות שאיבדו שליטה על גבולותיהן - השילוב של טרור ושל מסתנני עבודה. זה אומר שאנחנו חייבים להבטיח את השליטה של ישראל בגבולותיה. המקטע הראשון שמוקם כאן יגן על שדה התעופה תמנע. אנחנו עושים את כל זה בלי לפגוע בשותפות עם ירדן, שאנחנו רואים בה שכנה לשלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור עבודות הקמת הגדר המזרחית, 6 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
נתניהו ויעלון בסיור בערבה, היום/ראובן קסטרו

כמו כן, התייחס נתניהו להשלכות של הגדר שנבנתה בגבול מצרים. "בגבול מצרים, הלכה למעשה, עצרנו את הכניסה וההסתננות לישראל", אמר. "זה הישג שכמעט שום מדינה מערבית לא התברכה בו, ואני נחוש להמשיך את זה לשאר הגבולות".

בהמשך, סייג נתניהו את דבריו והבהיר כי ישראל עדיין מתייחסת ברצינות למשבר המהגרים, אולם בשל הגודל שלה, עליה להגן על גבולותיה. "זה לא אומר שאנחנו מתייחסים בקלות ראש לטרגדיה שסביבנו, אבל ישראל מדינה קטנה מאוד בלי עומק דמוגרפי וגיאוגרפי. אנחנו חייבים לשלוט בגבולותינו וזה מה שאנחנו עושים היום", אמר. "אני מתכוון להיות פה שוב בעוד בדיוק שלושה חודשים כדי לראות את התקדמות הגדר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בניית גדר ביטחון בגבול ישראל-ירדן, בין אילת לחולות סמר, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
תחילת עבודות "הגדר המזרחית"/ראובן קסטרו

יעלון התייחס גם הוא למשבר ההגירה באירופה ואמר: "אנו רואים את נחילי הפליטים המציפים את אירופה. זה עלול היה לקרות לנו אם לא היינו נערכים כראוי". הוא הוסיף כי הגבול המזרחי הוא הגבול היחיד שנותר חשוף. "במערב בגבול מצרים הקמנו מכשול שבלם את ההסתננות, ברמת הגולן חיזקנו את המכשול כדי למנוע זרם פליטים אלינו ובמקביל סייענו הומניטרית לכפרים מעבר לגבול ולקחנו כאלף איש לטיפולים רפואיים. נותר הגבול כאן, גבול השלום עם ירדן. אנחנו פועלים בהתאם למשפט שלפיו גדר גבוהה עושה שכנים טובים. זו שכנות טובה ושני הצדדים מתאמצים למנוע הברחות וכדומה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור עבודות הקמת הגדר המזרחית, 6 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
נתניהו במהלך הסיור/ראובן קסטרו

עבודות ההקמה של הגדר יימשכו כשנה והמכשול שיוקם יתבסס על המודל שפותח בגבולות מצרים וברמת הגולן, בהתאמות לתוואי השטח הייחודי של הערבה. כלים כבדים של משרד הביטחון החלו כבר הבוקר להכשיר את השטח, בהובלת ראש מנהלת התפר ושעון חול, תת-אלוף ערן אופיר, שניהל את פרויקט הקמת הגדר בגבול מצרים וברמת הגולן. במקביל, החל אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון בפרסום מכרזים להקמת הפרויקט כולו.

המכשול שיוקם יכלול גדר מתקדמת, כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים. העבודות יכללו גם הקמת מיגון ייחודי באזור שדה התעופה אילן רמון, המוקם בימים אלה בסמוך לתמנע.

בתכנון הפרויקט ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, בתאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות הידרולוגיים, שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה, מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה, בשל הקרבה לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully