וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה המזוהה עם דאעש נאשם שביצע פיגועים נגד צה"ל ב"צוק איתן"

אמיר בוחבוט ויהושע בריינר

6.9.2015 / 17:11

איהאב אבו נחל מעזה נעצר כשביקש לצאת לקטאר במסגרת מיזם להעסקת מורים ברצועה. הוא נאשם בין היתר בגין מגע עם סוכן זר, ניסיון רצח, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ואימונים צבאיים אסורים

איהאב אבו נחל, תושב עזה המזוהה עם דאעש ומואשם בביצוע פיגועים נגד חיילי צה"ל ב"צוק איתן". חטיבת דובר המשטרה
אבו נחל/חטיבת דובר המשטרה

שב"כ ומשטרת ישראל עצרו לפני כחודש וחצי פעיל מפלג סלפי המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מעזה, אשר היה מעורב בפיגועים נגד כוחות צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן" ובפעולות טרור נוספות – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הפעיל, איהאב אבו נחל, תושב העיר עזה שברצועה בן 27, נעצר בעת שביקש לצאת לקטאר במסגרת מיזם להעסקת מורים מעזה.

לפני שבוע הוגש נגד אבו נחל כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב האישום כולל 12 סעיפי אישום בגין מגע עם סוכן זר, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים, עבירות של החזקה, נשיאה והובלת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון רצח.

תכנן פיגוע ב-2010 באוטובוס בסמוך לאילת

מכתב האישום עולה כי אבו נחל משתייך לפלג המכונה "יחוד האל", חלק מ"ועדות ההתנגדות העממית'' ברצועה. את דרכו הוא החל בזרוע הצבאית של חמאס, והשתתף בהכשרות שכללו אימוני הסוואה, שימוש באמצעי לחימה, תצפיות והשתתפות בחפירת מנהרה.

בשנת 2010 יצא אבו נחל דרך מנהרה לסיני, במטרה לבצע פיגוע באוטובוס בסמוך לאילת. לקראת הפיגוע הוא אף הכין סרט וידאו בו הקריא את פרטיו האישיים והודיע כי הוא פועל מטעם חמאס. בסופו של דבר הפיגוע לא יצא לפועל משום ששניים מהפעילים שהיו עמו בסיני פחדו לבצע את הפיגוע ושבו לעזה. לאחר מכן, ב-2014, הצטרף ל"יחוד האל", והמשיך בפעולות נגד ישראל גם משורות פלג זה.

בחקירתו בשב"כ סיפר כי במהלך מבצע "צוק איתן" חבר לכוחות חמאס ופוצץ מטענים נגד כוחות צה"ל. בין היתר הפעיל מטעני חבלה נגד חיילים וטנקים שפעלו באזור אל-עטטרה. במקרה אחד הוביל מטען במשקל עשרה קילוגרמים שהוטמן במכשיר טלוויזיה וכן מטען נגד טנקים במשקל של 40 קילוגרמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully