וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי התקרית: קצין ושוטר מג"ב נפצעו בעימותים בנבי סלאח

שבתי בנדט ואמיר בוחבוט

4.9.2015 / 17:00

הקצין נפצע קל מאבן שפגעה בראשו במהלך ההפגנה השבועית בכפר שליד רמאללה. הלוחם נפגע בכתפו וטופל במקום שבו הוכה חייל בשבוע שעבר על ידי משפחה פלסטינית. בתוך כך, במחסום תפוח נעצרו פלסטינים שניסו להבריח כלי נשק

מערכת וואלה!

עימותים פרצו היום (שישי) בין מפגינים לכוחות הביטחון בהפגנה השבועית בכפר הפלסטיני נבי סלאח שליד רמאללה. במקום החלו הפרות סדר ונרשמו מקרים של יידויי אבנים, וכוחות צה"ל שהיו במקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. קצין צה"ל נפצע באורח קל מפגיעת אבן בראשו והוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר. כמו כן, לוחם מג"ב נפצע קל מאוד בכתפו מאבן וטופל במקום.

מנגד הפגינו עשרות מתנחלים ופעילי תנועת "אם תרצו" במורד הכפר. הפעילים הגיעו למקום כדי לתמוך בכוחות צה"ל על רקע האירועים בשבוע שעבר שבמהלכם הותקף חייל על ידי משפחה פלסטינית כשניסה לעצור בן 12 בחשד שיידה אבנים.

הפעילים ציינו כי באו לאזור שליד ההתנחלות נווה צוף גם על רקע העימות בין המורה הרצל שוברט לבין כוח צה"ל שנכח במקום בשבוע שעבר. נוסף על כך, הם הניפו שלטים שעליהם נכתב "די לסירוס" וקראו לחדול עם המשפטיזציה של צה"ל ומערכת הביטחון.

מתנחלים במפגן תמיכה למען כוחות הביטחון בנבי סלאח, ספטמבר 2015. הלל מאיר סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בנבי סלאח/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר סוכנות תצפית

בצה"ל אמרו בשבת כי יבדקו את תפקוד הכוח הצבאי בהפגנה שהתקיימה יום לפני כן בנבי סאלח, שבמהלכה התעמתו חיילים עם נשים וילדים פלסטינים.

העימות אירע במהלך ההפגנה השבועית באזור נגד נוכחות צה"ל בשטחים ונגד ההתנחלויות. בסרטון שצולם על ידי פלסטיני נראה החייל מנסה להשתלט על הילד, מוחמד תמימי, שידו מגובסת. כמה נשים שהשתתפו בהפגנה, בהן אמו, אחותו ודודתו של הילד, ניסו לשחרר אותו מאחיזת החייל, ותועדו מכות את החייל וצועקות עליו. הסרטון והתמונות מהעימות הופצו ברשתות החברתיות וזכו לסיקור בכלי תקשורת ברחבי העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובה M-16 שנמצא בצומת תפוח. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
רובה M-16 שנמצא היום במחסום תפוח/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, נעצרו היום במחסום תפוח שני פלסטינים תושבי הכפר ג'ילזון שליד רמאללה. בחיפוש בכלי הרכב נמצא מתחת למושב האחורי רובה 16M מפורק לשניים, והם נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון. אירוע דומה התרחש במחסום לפני יומיים, כשכלי רכב מסוג יונדאי ובו תושב שכם בשנות ה-20 לחייו הרכב עורר את חשדם של הלוחמים המוצבים במחסום. לאחר שהחליטו להורידו מהכביש לבדיקה שגרתית. הלוחמים, גילו כי בתא המטען הוחבא רובה מאותו הדגם, מחסניות ואמצעים נלווים.

(עדכון ראשון: 15:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully