וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הכבש הכבד ביותר בעולם - עם צמר במשקל של 40.5 ק"ג

5.9.2015 / 11:16

כבש שמעולם לא ראה ספר נמצא נודד לבדו בקנברה, אוסטרליה, כשעליו כמות בלתי הגיונית של צמר - שהפכה אותו לכבש הכבד ביותר בעולם. צפו בו מסתפר בפעם הראשונה בחייו בידי אלוף אוסטרליה בגזיזת צמר

צילום: צילום חובבים שהועלה לרשת. עריכה: יאיר דניאל

כבש ענק המכוסה בכמות גדולה של צמר נמצא נודד בשבוע שעבר ליד קנברה, אוסטרליה. הוא נלכד כדי שיוכלו לגזוז ממנו את הצמר - המהווה סכנה לחייו - ולהעניק לו שוב בית חם. דיווחים על הימצאותו באזור הגיעו לא פעם מתושבים מקומיים - אך הפעם זו הייתה האגודה המלכותית למניעת התאכזרות בבעלי החיים שהחליטה להרים את הכפפה ולהציל את חייו.

מנכ"לית האגודה, תמי וואן דאנג', שהצליחה להביא ללכידת הכבש המבוהל, צייצה בטוויטר בשלישי האחרון שהיא מחפשת מישהו שיעזור לה להיפטר מכל ערמת הצמר שלו. למשימה הקשה גוייס לא פחות מאלוף אוסטרליה בגזיזה (כן, יש דבר כזה) שמחזיק בתואר כבר 4 שנים, אנטר איאן אלקינס - שלפי האתר הרשמי שלו מסוגל לגזוז 100 אלפקות ביום. המשימה הזאת אולי נשמעת לכם פשוטה עבור אלקינס - אבל מדובר באתגר גדול בשבילו כי זו הפעם הראשונה שהוא יצטרך להתמודד מול הלא נודע. "יכולים להיות לו זיהומים ורימות. אי אפשר לדעת מה התפתח לו שם. זה יכול להיות מאוד מגעיל שם למטה, אבל אני לא יכול לדעת מה מצפה לי עד שלא אגיע לשם", הוא סיפר ל-Canberra Times.

לפני

לפני: הכבש הכבד בעולם עם משקל של 40.5 קילוגרמים של צמר. GettyImages
במילה אחת: וואו./GettyImages

ואחרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשתי מילים: זה מטורף./מערכת וואלה!, צילום מסך

הכבש שזכה לשם כריס ככל הנראה איבד את העדר שלו לפני כמה שנים ומאז הוא מסתובב חופשי ולכם בניגוד לכבשים אחרים שעובדים גזיזה אחת לשנה - הוא נשאר עם כל הצמר עליו. "לא ברור איך הוא שרד עד עכשיו. זה נראה כאילו הוא הופרד מהעדר שלו בשלב מסוים ומאז מסתובב לבדו", סיפרה דוברת האגודה ל'דיילי מייל', "קבוצה של תושבים מקומיים הבחינו בכריס מספר פעמים בעבר אבל הוא המשיך לחמוק מהרשויות עד לפני שבוע, ואז גם לקח לנו כמה ימים כדי לגייס מספיק כוח אדם שיעזור לנו לתפוס אותו".

עוד באותו נושא

זהירות, כבשה לפניך: חיות חוצות את הכביש

לכתבה המלאה

לפני: מסתפר אצל אלוף הגזיזה האוסטרלי

הכבש נפטר מהצמר. RSPCA/Tammy Ven Dange,
קרדיט: RSPCA/Tammy Ven Dange/RSPCA/Tammy Ven Dange

בדרך לשם: הכבש שוכב בערימה ענקית של צמר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרדיט: RSPCA/Tammy Ven Dange/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואחרי: 40.5 קילוגרמים של צמר נותרו על הרצפה

40.5 קילוגרמים של צמר.. Alison Ramage/ABC News,
קרדיט: Alison Ramage/ABC News/Alison Ramage/ABC News

"אם בעליו בכוונה לא גזזו אותו - זאת תהיה אכזריות לשמה, אבל במקרים רבים זה לא העניין", מספרת וואן דאנג', "לרוב הצאן פשוט הולך לאיבוד. קרו מקרים כאלה בעבר". כריס הועבר במהרה לגזיזה ואחרי שעה של עבודה אינטנסיבית, הוא חזר להיראות כמו כולם וגם לראות כמו כולם - כי הצמר הרב כיסה לו את העיניים. הצמר שהתאסף על רצפת החדר הגיע למשקל של 40.5 קילוגרמים - שזהו שיא חדש שיהיה קשה (ואף לא רצוי) לשבור אותו. כריס נמצא במצב טוב, הוא נשאר להשגחה צמודה בתקופה הקרובה ואחר כך יימסר לאימוץ.

במקרה דומה שקרה בספטמבר שנה שעברה, כבש בשם שון נמצא בטזמניה 6 שנים מאז נראו עקבותיו לאחרונה. על פי חדשות ABC. הצמר שלו הגיע למשקל של 23.5 קילוגרמים, והוא נמצא חבול ומדמם ברגלו. אנשים, אם אתם לא רוצים לאבד את הכבשים שלכם, פשוט ספרו אותם כל יום לפני השינה. שמענו שזה עוזר.

הכבש הענק שהלך לאיבוד. AFP, GettyImages
הכבש מסתובב חופשי/GettyImages, AFP
הקנגורו בהלם מהכבש הענק שמסתובב חופשי. GettyImages
הוא ע-צ-ו-ם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully