וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: התעריפים לשירותי אינטרנט מהיר זולים ביחס למקובל בעולם

13.11.2000 / 16:36

לראשונה מגיבה היום החברה על הפרסומים כי הממונה על ההגבלים יכפה עליה להוריד תעריפים; בזק מסבירה: עלות הציוד של הספקית שלנו לפס רחב גבוהה

בזק מגיבה היום לראשונה על התעריפים שהיא עומדת לגבות עבור שירותי האינטרנט המהיר שלה.

שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, נתן בשבוע שעבר רשיון לבזק להפעיל שירותי אינטרנט מהיר בטכנולוגיית ADSL. לשר התקשורת לא היתה סמכות, כך על פי היועץ המשפטי לממשלה, לתת גם רשיון שכזה לחברות הכבלים.

בעקבות מתן הרשיון לבזק בלבד, הוציא השבוע הממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר דוד תדמור, מכתב להנהלת בזק ובה הוא מתריע כי הוא שוקל להכריז על החברה כמונופול בתחום אספקת שירותי האינטרנט המהיר. המשמעות של הכרזת המונופול היא פיקוח על תעריפי בזק, ואכן בשוק מעריכים כי תדמור יכפה על בזק להוריד תעריפים.

היום פרסמה בזק לראשונה את תגובתה לעניין. מנהל אגף התקשוב בחטיבת השיווק והמכירות של בזק, יוני ספיר, אמר היום: "ההשוואה המתבצעת בימים האחרונים באמצעי תקשורת שונים, בין תעריפי שירות ה-ADSL של בזק, לבין תעריפי שירות פס רחב בארה"ב אינה מדויקת, משום שבארה"ב משווקות חבילות משולבות של גישה באמצעות ADSL וגלישה באמצעות ספק אינטרנט. עלויות הגלישה באינטרנט בארה"ב נמוכות מאוד, שכן שם אין לספקי האינטרנט צורך בחכירת קווי תנועה בינלאומיים, וכן לא קיים הצורך בהקמת ותפעול מוקדים כפולים ושונים ל-ADSL ולספק האינטרנט לתמיכה שלקוח, כפי שנדרש בישראל, ובהיקף הנדרש כאן".

חטיבת השיווק של בזק מבהירה היום כי התעריפים שתגבה בזק עבור השירות זולים ביחס למקובל בעולם ולאיכות המוצר המסופק. "40 דולר עבור גישה לשירות שאינו מוגבל בקצב ההורדה שלו הינו מחיר סביר בהחלט ועד זול".

מבזק נמסר עוד כי העובדה שאחת מספקיות הציוד רחב הפס שלה הפסיק לספק ציוד זה, ולכן נאלצת החברה להתמודד עם ספקית אחת בלבד, שעלויות הציוד שלה גבוהות משמעותית מאלה של הספק האחר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully