וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על הייצוג הספרדי: ש"ס בולמת מינוי דיינים מהציונות הדתית

יקי אדמקר ויהושע בריינר

2.9.2015 / 20:50

לוואלה! NEWS נודע כי במפלגה החרדית בולמים מינוי דיינים ספרדים המזוהים עם הציונות הדתית, כדי לשמור בידם את ההגמוניה הספרדית בבתי הדין הרבניים. בבית היהודי קוראים לבנט ושקד לא להיכנע, ובש"ס מכחישים: "הדיינים צעירים מדי"

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
לבחירת הדיינים השפעה ישירה על שירותי הדת במדינה. בית הדין הרבני בתל אביב/שרון בוקוב

בש"ס נאבקים להשאיר את ההגמוניה של המנהיגות הרבנית בידיהם: לוואלה! NEWS נודע כי גורמים במפלגה מנסים לבלום כניסת דיינים ספרדים המזוהים עם הציונות הדתית ועם הבית היהודי לבית הדין הגדול, במטרה לשמור בידיהם את ההגמוניה הספרדית המסורתית בישראל. גורם בש"ס הכחיש את הדברים ואמר כי הסיבה להתנגדות היא גילם הצעיר של הדיינים.

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס בשבוע הבא, לאחר שמאז 2011 לא מונו דיינים לבתי הדין ובשל כך החריף המשבר במערכת בתי הדין בישראל, במיוחד בבית הדין הגדול שבו יש שני דיינים במינוי קבע. זו תהיה גם הפעם הראשונה שהוועדה מתכנסת לאחר שנבחרו נציגי הממשלה והכנסת ה-20.

לאחרונה חודש המשא ומתן שמתנהל בערוץ מרכזי בין ש"ס והבית היהודי לקראת סבב המינויים הקרוב שעשוי לכלול כ-30 דיינים חדשים, מתוכם דיינים לבתי הדין האזוריים ודיינים לבית הדין הגדול. לבחירת הדיינים תהיה השפעה ישירה על זהותם של בתי הדין הרבניים ועל שירותי הדת במדינה. בסיס החלוקה בשיחות על מינוי הדיינים קובע כי המינויים יחולקו לשלושה ויכללו שליש חרדים-אשכנזים, שליש חרדים-ספרדים, ושליש רבנים בני הציונות הדתית.

הרב יצחק יוסף: לבטל את החופש בישיבות. צילום מסך
בש"ס מנסים לבלום כניסת דיינים ספרדים המזוהים עם הציונות הדתית. נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף/צילום מסך

בנוסף, המפלגה החרדית-ספרדית הביעה התנגדות גם למינוי של הרב אוריאל לביא שמשתייך לציונות הדתית, ולאחרונה עורר התנגדות חרדית נחרצת בעקבות פסק הלכתי שאפשר לאישה שבעלה מוגדר "צמח" לקבל גט ולהשתחרר מעגינותה. פסק הדין של הרב לביא התקבל בקרב גורמים ליברליים כנועז ומקורי, אך מנהיגים חרדים תקפו את ההיתר במכתב מיוחד שפרסמו. נוסף לרב לביא, בש"ס התנגדו לדיינים נוספים בשל טענות על כך שהם נחשבים לליברליים מידי.

"המפלגה שחרטה על דגלה את החזרת העטרה ליושנה מעוניינת שהיא תישאר עם כיפה בצבע אחד על הראש", אמרו בתגובה פעילים בבית החברתי של הבית היהודי, "בש"ס מבינים כנראה שאת ההשפעה על הציבור המסורתי בישראל משיגים דרך דמויות ספרדיות המזכירות את בית אבא, ונלחמים בכל כוחם לשמור זאת". הפעילים קראו ליו"ר המפלגה נפתלי בנט ולשרת המשפטים איילת שקד לא להיכנע לתכתיביה של ש"ס ולא לוותר על הייצוג הספרדי הציוני.

חרף העובדה כי הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול, מזוהה עם ש"ס, אמרו בתגובה במפלגה: "אין לש"ס נציג בוועדת המינויים כך שאין שום בסיס לטענות".

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully