וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה בפלסטיני שניסה לחדור לישראל באזור חוף זיקים

2.9.2015 / 10:57

החשוד זוהה כשהתקרב לגדר הימית, ואחרי שסירב לעצור בוצע נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לפלג גוף תחתון. הפלסטיני הועבר לבית החולים ברזילי. עדיין לא ברור מה היה המניע לניסיון החדירה

חוף זיקים מיותם בשל המתיחות בדרום. יולי 2014. בן קלמר
חוף זיקים/בן קלמר

כוח צה"ל ירה היום (רביעי) בפלסטיני מרצועת עזה שניסה לחדור לישראל דרך חוף זיקים. הפלסטיני זוהה כאשר התקרב לגדר הימית. משלא נשמע להוראות החיילים לעצור, בוצע נוהל מעצר חשוד במסגרתו הוא נורה ברגלו ונפצע קל. הוא הועבר לטיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. עדיין לא ברור מה הרקע לניסיון החדירה ואם מדובר בפעיל טרור או באזרח שביקש לעזוב את הרצועה מסיבות אישיות. מעת לעת מנסים פלסטינים לחצות את גדר הגבול לישראל, כשלרוב מדובר באזרחים תמימים. רק לפני שבועיים עצר צה"ל ארבעה פלסטינים שחצו את הגדר מרצועת עזה בסמוך לאשכול.

לצד זאת, בשנה שעברה, במהלך מבצע "צוק איתן", ניסתה חולייה של חמאס לחדור ארצה דרך הים. תחקיר שבוצע בחיל הים ובפיקוד דרום על חדירת ארבעת הצוללנים גילה כי במשך יותר מ-20 דקות לא הבחינו התצפיתניות בחדירתם של שני הצוללנים הראשונים. רק לאחר חדירתם לחוף של השניים הנותרים, הבינו התצפיתניות כי מדובר ברביעיית מחבלים אשר הסתתרו מאחורי קבוצת שיחים בקרבת שפת הים. עוד עלה מן התחקיר, כי גם לאחר זיהוי המחבלים, היה קושי בהעברת המידע לכוחות צה"ל שהוקפצו לזירה, ובהם טנק שנע על הציר שאותו חצו הצוללנים.

מפקד הטנק הצליח לזהות את המחבלים, ופתח לעברם באש. למרות זאת, הם הצליחו לברוח מערבה לכיוון הים, ככל הנראה כדי לחזור לשטח הרצועה. אולם תוך זמן קצר הסתער לעברם דחפור במקביל לכלי טיס שפתח לעברם באש והרג את ארבעת המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully