וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאירים את העבודה בדרום - קמפיין חדש קורא לתת עדיפות בהעסקת משרדים מהאזור

אנה רויטמן

3.9.2015 / 8:08

הלשכות המחוזיות של ארגוני עורכי הדין ורואי החשבון בדרום הכריזו מאבק נגד תופעת מיקור החוץ של הגופים המוניציפליים והעסקיים הגדולים בבאר שבע והנגב. הם קוראים במשותף לבחינה ובדיקה מחודשת של כלל מכרזי העבודה הרלוונטיים, במטרה לתרום לפיתוחה של הכלכלה המקומית .

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

עדות ראשונה למהות מאבקם של עורכי הדין ניתן למצוא בדבריו של מנהיג המאבק הנוכחי, עו"ד דני אליגון, ראש המחוז הדרומי בלשכת עורכי הדין. בתחילת דרכו בתפקיד הוא פעל בהצלחה למען לביטולו של מכרז מפלה. "לפני כמה שנים תוכנן מכרז של רשות הדואר עבור משרדי עו"ד ובו נכתב שהמשרד שיגויס ימוקם בין גבולות הערים גדרה-חדרה. הדבר כמובן עורר את חמתי ופעלתי בתוך לשכת עורכי הדין למען ביטולו והוא אכן בוטל – ונפתח לכלל עורכי הדין בדרום".

"בין גדרה לחדרה" אותו מונח נרדף לדומיננטיות הכלכלית ההרסנית של 'מדינת תל אביב', משאיר בחוץ את הכסף הגדול שיועד ליישובי הפריפריה. אליגון ואנשי הלשכה כבר החלו בבדיקת המצב בשטח וגילו כי אחוז ייצוג נמוך ביותר של משרדים מקומיים בגופים המוניציפליים והעסקיים הגדולים.
עיריית באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה ותאטרון ב"ש נכנסו כבר לסוד הדברים והוצגה בפניהם הדרישה לשינוי גישה באופן פרסום מכרזי העבודה. עד כה, מי שנענה ליוזמה הזו ברצינות תכליתית הוא דווקא המגזר העסקי.

חברת כיל כבר החלה בבדיקה ומחפשת משרדי עו"ד מקומיים שיוכלו לספק לה שירותים. אמיר משולם, היועץ המשפטי של כי"ל ישראל טוען כי ניתן לקבל חלופה איכותית מקומית עם יתרון גדול של קירבה גאוגרפית וזמינות. "אותם משרדים מהדרום גם מכירים לעומק את פעילותה של כיל וכך גם החברה יוצאת נשכרת. כמובן שיש ערך מוסף כלכלי אדיר לעבודה עם הקליינט כמו כיל", לדבריו.

ליוזמת עורכי הדין הזו הצטרפה כאמור, גם לשכת רואי החשבון בדרום שמבקשת ליצור עבור חבריה יותר מקומות עבודה באזור . רו"ח אריק קטורזה, יו"ר לשכת רואי החשבון בסניף באר שבע והדרום מגלה כי את תלושי השכר של עובדי עיריית באר שבע בודקים משרדי רואי חשבון מאזור המרכז וירושלים.
"זה לא נראה לי הגיוני ולא חלק מסדר ניהול תקין, הוא טוען. "יש מגוון עבודות בדרום שיכולות להתבסס על כוח עבודה מקומי. אם אנחנו לא נרים את הכפפה ונחליט שיוצאים למאבק כדי לשפר את התדמית שלנו בעיני הגופים הממשלתיים והעסקיים הגדולים – אף אחד לא יעשה את זה למעננו. העניין הזה שהשתרש – קבלת שירותים מאזור המרכז וירושלים נראה בעיני אבסורד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully