וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עומדים בנטל": הונגריה תגרש משטחה מהגרי עבודה

1.9.2015 / 19:36

אחרי שתחנת הרכבת המרכזית בבודפשט נסגרה לכניסת מבקשי מקלט, שר החוץ ההונגרי הודיע כי כל מי שייכנס לשטחי המדינה יעבור רישום. "מי שיתקבל - יישאר. אלו שלא - יחזרו למקום שממנו באו", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הונגריה תרשום את כל המהגרים שיגיעו לשטחה ותשלח בחזרה מהגרים כלכליים למדינה שממנה נכנסו אליה – כך אמר הערב (שלישי) שר החוץ פטר שיג'רטו. לדבריו, בודפשט אינה תומכת במערכת המכסות שלפיה יפוזרו אלפי מבקשי המקלט והפליטים במדינות האיחוד בצורה שוויונית יותר, משום שלטענתו היא תעודד את המהגרים ואת אלו שמבריחים אותם. הבוקר מנעו הרשויות ממאות מהגרים מלהיכנס לתחנת הרכבת המרכזית בבירה, שדרכה רצו להגיע לגרמניה ולאוסטריה.

"אנחנו מתכננים לרשום את כל המהגרים בלי קשר לעובדה שאנחנו לא המדינה הראשונה באיחוד שאליה הם נכנסים", אמר שר החוץ ההונגרי לכתבים בשולי ועידה כלכלית שמכונסת בסלובניה. "אם הבקשה תתקבל, הפליטים יוכלו להישאר. ואולם אם היא תידחה, אנחנו לא יכולים לתת מקלט למהגרים הכלכליים. אנחנו לא יכולים לשאת את הנטל, ולכן הם יחזרו למקום שממנו הם הגיעו", הדגיש.

לקריאה נוספה בנושא
פיזור מחדש וארצות בטוחות: תכנית מרקל לפתרון משבר המהגרים
משבר המהגרים: תחנת הרכבת המרכזית בבודפשט נחסמה בפני פליטים

מהגרים בתחנת רכבת תחתית בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בתחנת הרכבת התחתית בבודפשט, היום/רויטרס

הבוקר הודיע דובר חברת הרכבות בהונגריה על סגירת התחנה המרכזית בבירה בשל הימצאותם של מאות מהגרים המבקשים לעלות על רכבות לאוסטריה ולגרמניה. כעבור זמן קצר נפתחה התחנה מחדש, אך כוחות המשטרה שהוצבו בכניסה לא נתנו למהגרים להיכנס למקום.

דובר הממשלה זולטן קווץ אמר כי סגירת התחנה מגיעה בעקבות ניסיונה של הונגריה לאכוף את חוקי האיחוד האירופי, שלפיהם אדם המבקש לעבור בין המדינות החתומות על אמנת שנגן, המאפשרת מעבר חופשי ביניהן, להחזיק בוויזה ודרכון בתוקף.

כתב סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי מאות מהגרים מחו מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית בהונגריה, בבקשה לפתוח אותה מחדש ולאפשר להם להגר לגרמניה. המהגרים מנופפים בכרטיסי הרכבת שרכשו, קראו לעבר המשטרה וצעקו: "גרמניה, גרמניה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים נכנסים להונגריה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully