וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלידה הביתית הסתבכה - אישה מהצפון ילדה תינוקת מתה

תושבת יישוב בגליל התחתון פונתה לבית החולים פוריה לאחר שהמיילדת שליוותה אותה לא הבחינה בדופק של העובר. מצבה של האם תקין. פרופ' משה בן עמי, מנהל מחלקת נשים ויולדות: "לידה בבית החולים מאפשרת זיהוי מוקדם של סיבוכים"

ניידת טיפול נמרץ של מד"א. דוברות מדא,
הלידה הביתית הסתיימה בטרגדיה/דוברות מדא

יולדת מיישוב בגליל התחתון ילדה אתמול (שני) תינוקת מתה לאחר שעברה לידה ביתית. המיילדת שליוותה את האישה המליצה לה להתפנות לבית החולים פוריה שבטבריה לאחר שלא שמעה דופק סדיר של העובר, שם הסתיימה לידה באופן טראגי. מצבה של האם תקין.

האישה הגיעה לבית החולים ביום שני בשעה 7:00 בבוקר, לאחר שירדו לה המים במוצאי שבת. פרופ' משה בן עמי, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים, סיפר כי לידה ביתית היא הליך מסוכן. "המחשבה שהריון בסיכון נמוך מהווה ערובה ללידה בסיכון נמוך היא מוטעית. במהלך לידה מתרחשים סיבוכים ואירועים קשים שאינם ניתנים לחיזוי ומסכנים את האם ואת העובר. לידה בבית חולים מאפשרת ניטור מתמשך של העובר והאם, וזיהוי מוקדם של סיבוכים. זיהוי זה מאפשר ברוב המקרים להציל את התינוק והאם. הטיעון הקבוע של מצדדי לידות בבית, שהרופאים מונעים מאינטרסים כלכליים כי בית החולים מתוגמל עבור לידות – מגוחך".

פרופ' בן עמי הוסיף כי "שכרם של הרופאים לא ישתנה כהוא זה אם יהיו אלף לידות בחודש או מאה לידות בחודש, ולכן לטענה זו אין כל אחיזה במציאות. אנחנו באמת ובתמים דואגים לבריאות האמהות והתינוקות. יש לנו את התוצאות הפרינטליות מהטובות העולם, יותר טובות ממדינות מערביות מפותחות כמו ארה"ב, הולנד, אנגליה ואחרות. לצערנו, יש יולדות, אמנם מעטות, הבוחרות לא להשתמש באמצעים אלה ולסכן את בריאותן ובריאות ילדיהן".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מכבד את הזכות של כל אישה לבחור היכן ללדת. בשנת 2012 פרסם משרד הבריאות חוזר ללידות בית ובו מפורטים התנאים שבהם מותר לקיים לידות בית וכן באיזה מצבים נדרש להעביר יולדת במהלך לידה או אחריה לבית חולים. זאת במטרה לשמור על בטיחות היולדת והוולד".

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully