וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בבנאליות תמצאו השראה

אל תאבדו את הברק בעיניים ללמוד, לשאול, להתעכב על כל נושא. תמעיטו עד כמה שאפשר במדעי הדשא והחוג למדעי הסיגריות בסתר, יהיה לזה זמן אח"כ. עכשיו הזמן לבניית היסודות. מעיין פופלבסקי מייעצת לילדי מערכת החינוך שנת תשע"ו

seperator
בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר באשדוד. 1 בספטמבר 2015. לירון מולדובן
פתיחת שנת הלימודים בבי"ס באשדוד/לירון מולדובן

שנות הלימוד בבתי הספר הן השנים שבהן הסביבה מתייחסת אליכם כאל חומר גלם, חומר לעיצוב האני. ככה תתייחסו גם אתם אל עצמכם, באותה רמה של חשיבות. תפעילו אנטנות, תרימו חיישנים ותנסו למצוא גם בבנאליות הצרופה את חומר ההשראה שיצית אתכם למקומות חדשניים ולמיומנויות מעניינות להמשך חייכם הבוגרים.

תפעילו את שרירי התעוזה והחדשנות, תשאלו, תקראו תיגר על דמויות סמכות מתוך אתגר מקצועי ולימודי, תאתגרו את מערכת החינוך ואת הנציגים שלה בחייכם. זה חשוב גם למורה להיות מול תלמיד חכם, שואל. תייצרו לעצמכם מפגשים בלתי נשכחים עם דמויות משמעותיות שתבחרו כי אתם תזכרו את המפגשים האלה בכל צומת ובכל הסתעפות בהמשך.

תלמדו לאפיין התנהגויות אנושיות, יש מהם בשפע בכל שיעור היסטוריה או ספרות ובעיקר בכל הפסקה. תשאלו את עצמכם מי הילד שנשאר בכיתה גם בהפסקה ולמה הוא לא משחק עם כולם. מדוע הוא נראה עצוב. תנסו לפנות אליו להזמין אותו. אם הוא צריך עזרה או אוזן קשבת תהיו שם בשבילו, זה שיעור חשוב לא פחות מהשיעורים הפורמליים שמקבלים עליהם ציון.


אל תאבדו את הברק בעיניים ללמוד, לשאול, להתעכב על כל נושא. תמעיטו עד כמה שאפשר במדעי הדשא והחוג למדעי העפיפון והסיגריות בסתר, יהיה לכל זה זמן אחר כך. עכשיו הזמן לבניית היסודות.


תפתחו מיומנויות של סאבטקסט. תעשו עם עצמכם תרגיל של כל מה שלא נאמר. תשימו לפעמים מורה על מיוט ומתוך ה-השתק הזה תנסו לפענח מה היא אומרת מבלי לשמוע מילה.

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
תפתחו מיומנויות של סאבטקסט. בי"ס ברמלה/ראובן קסטרו

נולדתם לעולם שהפך למקום פתוח. כפר גלובלי. הכל הפך להיות זמין, נגיש. תנסו להפיק מהמידע הזה דרך עצמאית כדי להפוך את העולם לעולם טוב יותר שתשאירו אחריכם, לדורות הבאים.

כשהמורה תגיש לכם את המבט המאשים או המבט הגאה (תלוי מה תעשו), זה המבט המשוכפל שתיקחו אתכם גם להמשך חייכם, המבט שישתחזר בעוברי-אורח אחרים בחייכם. זאת ההשתקפות דרך האחר המשמעותי.


תחפשו אצל המורה את מה שכתוב בפנים. תדעו לנתח בין המשפטים, מניגון דבריה, מהטקסטים החוזרים. מעבר לתחביר ומעבר למה שנאמר, תלמדו את הסאבטקס, זאת שפת הסתרים החברתית.



ושתהיה לכם הצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully