וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש אישר מינוי פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל הדסה

ליצמן הציע את המינוי כבר לפני כמה חודשים, אך הוא עוכב בשל מעורבותו של רוטשטיין בפרשת הקליניקה הפרטית לאסתטיקה שפעלה בשטחו של שיבא שבניהולו. רוטשטיין: "לא צריך את היועמ"ש שיאשר לי את פועלי"

פרופסור זאב רוטשטיין מנהל בית החולים תל השומר, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"עברתי שלושה חודשים נוראיים". פרופ' זאב רוטשטיין/ניב אהרונסון

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין הודיע היום (שני) כי הוא לא רואה מניעה משפטית במינויו של פרופ' זאב רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל בתי החולים הדסה בירושלים, לאחר שעוכב עקב קובלנה משמעתית שהוגשה נגדו בנציבות שירות המדינה. הליך המינוי כפוף לאישור סופי של מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר ו-וועדת האיתור של בית החולים, אשר תתכנס בזמן הקרוב.

"אני מאוד שמח על ההחלטה ועל כך שדינה זילבר (המשנה ליועמ"ש - ר"ב) ראתה בי ראוי לתפקיד", אמר פרופ' רוטשטיין לוואלה! NEWS לאחר שנודע לו על ההחלטה. "כנראה שהיו צריכים באמת להציע את המינוי שלי להדסה כדי שיתנו לי תעודת יושר מהיועמ"ש", ציין בציניות, אך הוסיף כי המינוי שלו כלל לא בטוח. "במדינת ישראל הספורט הלאומי זה להוריד את הראש לכל מי שמצליח, אף אחד לא מפסיק את הנטייה הזאת, אז אני מחכה לבאות בשקט".

עוד בנושא:
רוטשטיין: "כתבים מערבבים את האג'נדה שלהם עם חובתם העיתונאית"
תם הסכסוך: "כללית" תשלם להדסה עשרות מיליוני שקלים

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
גרעון תקציבי של 155 מיליון שקלים. בית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
"במדינת ישראל הספורט הלאומי זה להוריד את הראש לכל מי שמצליח, אף אחד לא מפסיק את הנטייה הזאת, אז אני מחכה לבאות בשקט"

פרופ' רוטשטיין הוסיף: "איני לחוץ, אני אוהב את שיבא, טוב לי פה, 37 שנה שאני כאן ו-11 שנים שאני מנהלו הכללי, נתתי לו את נשמתי והבאתי את המקום לשיאים אדירים". חשוב לו להדגיש שלא הוא זה שדחף את המינוי. "אני לא התנדבתי לתפקיד בהדסה", אמר, "מישהו ניסה לגייס אותי בצו 8 ועברתי מאז שלושה חודשים נוראיים". כמו כן, לדבריו, הוא לא חש היום ניצחון, "ולא צריך את היועמ"ש שיבוא ויאשר לי את פועלי".

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה היא בבחינת צעד ניצחון לשר הבריאות החדש, יעקב ליצמן, אשר הציע את שמו של פרופ' רוטשטיין לפני כשלושה חודשים כמועמד ראוי וסופי לתפקיד. פרופ' רוטשטיין קיבל את ברכתם של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב למינוי, לאחר שקיימו לטענתם התייעצויות עם גורמים בכירים רלוונטיים ופגישות אישיות עם פרופ' רוטשטיין עצמו. הם נימקו לווינשטיין את בחירתם בכך שטענו כי "ניסיונותיהם לאתר מועמדים מתאימים אחרים העלו חרס".

"אדם אחד עם כוח עצום": כך הפך וינשטיין לממליך המלכים בישראל

ליצמן רואה בפרופ' רוטשטיין כגורם שיציל את שני המוסדות הרפואיים הירושלמיים שקרסו מפאת ניהול כושל לאורך השנים וגירעון תקציבי ענק בגובה 155 מיליון שקלים. 95 מיליון שקלים מכספי הגירעון שולמו כבר החודש על ידי קופת חולים כללית במסגרת הסכם גישור סגירת חובות בין קופות החולים להדסה. בשנה שעברה נחתם הסכם הבראה בין הדסה למדינה ולבעלות השליטה בו - נשות הדסה, ובזמן זה מונתה כמנכ"ל זמנית פרופ' תמר פרץ, שהתמודדה אף היא על תפקיד מנכ"לות קבוע, אך מראש העריכו כי סיכוייה נמוכים מאד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליצמן תקף את החלטת בג"ץ: "המדד הוא האם המשרד עובד או לא". עומר מירון
רואה בו כמי שיציל את הדסה. יעקב ליצמן/עומר מירון

פרופ' רוטשטיין מכהן כמנכ"ל המרכז הרפואי שיבא תל השומר זה 11 שנה וכיהן בתפקידים בכירים שונים בבית החולים במשך 26 שנה קודם לכן. בעוד כשנתיים היה אמור לפרוש לגמלאות, אולם החליט להיעתר בחיוב להצעתו של ליצמן לתפקיד. פרופ' רוטשטיין הוא דמות מוכרת ושנויה במחלוקת במשרד הבריאות ולא פעם התבטא בחריפות נגד גורמים במערכת הבריאות ומחוצה לה. כאשר ליצמן קידם את שמו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד, היו לו מתנגדים רבים, המשמעותית שבהם היא החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שבינה ובין פרופ' רוטשטיין התגלעו ויכוחים מתוקשרים ורוויי השמצות. עבאדי-בויאנג'ו אף הגישה בסמוך לפרסום כוונת השר למינוי רוטשטיין דוח ביקורת חריף המצביע על ליקויים בניהול נכסי שיבא, כמו למשל בניינים שניבנו בבית החולים לפני עשרות שנים ללא היתרי בניה, וניהול כספי שאינו שקוף.

במקביל, מתנהלת בחודשים האחרונים קובלנה משמעתית נגד פרופ' רוטשטיין בנציבות לשירות המדינה, סביב התנהלותו בפרשת "קלאס קליניק" - קליניקה פרטית לאסתטיקה שפעלה בשטח בית החולים וקיימה במשך שנים מאות ניתוחים פרטיים על ידי צוות המנתחים והרופאים של שיבא בשעות הבוקר והצהריים, דהיינו, בזמן שעות הפעילות הציבורית של בית החולים. נציבות המדינה ניהלה חקירה סמויה במרפאה ואף חשפה כי לצד השירותים הפרטיים שניתנו במרכז הרפואי הציבורי, חלק מהרופאים, אחד מהם מנהל מחלקה, קיבלו משכורות כפולות, אולם שעות עבודתם דווחו כשעות עבודה ציבוריות. המרפאה נסגרה בהוראת משרד הבריאות ביולי 2014.

"ההחלטה אינה חפה מקשיים"

במכתב ההסבר ששלחה המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, לבאב"ד ובר סימן טוב, היא מסבירה כי ההחלטה על מינוי של פרופ' רוטשטיין לתפקיד האמור "אינה חפה מקשיים והיא כרוכה בסיכון במידה ותעמוד למבחן משפטי" וכי למרות שהשניים ציינו שהתרשמו כי דירקטוריון בית החולים יוכל לעבוד עם פרופ' רוטשטיין, יש לקיים פיקוח ובקרה על התנהלותו. זילבר הוסיפה כי המשרד מתנגד לבקשתו של פרופ' רוטשטיין לצאת לחופשה ללא תשלום מתפקידו כמנהל בית החולים שיבא על מנת שיוכל "להבטיח את מלוא מרצו ומחויבותו לניהול בית החולים" וכי הקובלנה המשמעתית בעניינו, ממשיכה.

"אני אף פעם לא מתבטא לפני שנגמר, אבל זה מאד לא עוזר שהקליניקה נסגרה, זה פוגע ברפואה ובהרבה דברים", ציין פרופ' רוטשטיין. "אבל אגיב בנושא רק אחרי שהתהליך יסתיים".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully