וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש לימד אותי את המושג "אחרי"

31.8.2015 / 13:00

קצינים רבים מכירים את גל הירש היטב ותומכים בו, חלקם גם משרתים במשטרה, אבל משום שהם עדיין בשירות ביטחון או בשירות המדינה, הם מנועים מלהגיד את דעתם בקול רם. לי אין מגבלות ואני מבקש להגיד בקול את אשר על לבי

תת-אלוף (מיל') גל הירש ברמת הגולן, אפריל 2013. AP
גל הירש/AP

כמעט עשור של שקט בגזרת הצפון אינו מספיק כנראה כדי להבהיר עד כמה משמעותית היא עשייתו של תא"ל (במיל.) גל הירש למען חבל הארץ היפה הזה ולמען ישראל כולה. לאורך השנים שחלפו מאז מלחמת לבנון השנייה, קצינים ששירתו לצד גל ותחתיו, לא מפסיקים לעסוק בעוול הנורא שנגרם לו לאחר המלחמה. קצינים רבים מכירים את גל היטב ותומכים בו, חלקם גם משרתים במשטרה, אבל משום שהם עדיין בשירות ביטחון או בשירות המדינה, הם מנועים מלהגיד את דעתם בקול רם. לי אין מגבלות ואני מבקש להגיד בקול את אשר על לבי.

בתקופת המלחמה, שירתי כקצין אספקה תחת פיקודו של גל באוגדה 91. מהרגע שהגיע לאוגדה, הירש הרים אותה כמה רמות למעלה. הוא עשה רבות ופעל ללא לאות למען הלוחמים, למען תומכי הלחימה ולמען אנשי המטה. הזדמן לי לצאת איתו לא פעם לסיורים, בהם גיליתי עד כמה הוא קשוב לכל חיילת וחייל, דואג להם ומספק את כל צורכיהם מבלי לחשוב פעמיים. מדובר באדם שמכיר את השטח ומעריך את האנשים שפועלים בו, לאחר שירות משמעותי שהחל כשנכנס לפנימייה הצבאית בגיל 14. תרומתו של הירש ניכרת עד היום על פני השטח, גם בעקבות מבצעים ומהלכים שבהם לא נדבר לעולם בקול רם.


הירש יצק אצלי מחדש את המושג "אחרי". במהלך כל התקופה שהוא פיקד על האוגדה, אני זוכר שלפני שהיה יוצא הביתה לשישי-שבת, הוא היה עובר מוצב מוצב, פלוגה פלוגה, מדבר עם החיילים, שואל על מצבם הכלכלי בבית וסתם שואל לשלומם, לדעתי הוא הצליח להגיע ל-17 אלף לוחמי האוגדה. הירש ידע שזה חלק מהמקצועיות, כי חייל טוב הוא חייל שאין לו דאגות שהוא משאיר מאחור.


כאח שכול, אני שומע את קולותיהן של המשפחות השכולות וכואב את כאבן, אבל מבקש לציין שהמשפחות שמתנגדות למינוי של הירש לתפקיד המפכ"ל, אינן יכולות לדבר בשם כל משפחת השכול. אף לוחם או מפקד בצה"ל לא רוצה שחיילים יהרגו, אבל אין מלחמה בלי הרוגים וזו המציאות של חיינו כאן. ליוויתי את גל בשירותו בגזרה וראיתי עד כמה אכפת לו מכל חייל - ההרוגים והפצועים היו כילדיו והוא שומר על קשר עם משפחות רבות עד היום.

רמטכ"ל מלחמת לבנון השנייה רב-אלוף דן חלוץ עם מפקד אוגדה 91 דאז תת-אלוף גל הירש, אוגוסט 2016. GettyImages
מהרגע שהגיע לאוגדה, הירש הרים אותה כמה רמות למעלה. הירש כמפקד אוגדה לצידו של הרמטכ"ל דאז חלו.. מלחמת לבנון השנייה/GettyImages

בין עשייתו של גל לתדמית השלילית שמנסים להדביק לו בימים אלה, קיים מרחק של שמיים וארץ. אני גאה שזכיתי להכיר אדם שאין שני לו בציונות ובהגנת המדינה, שהרצאותיו בפני תלמידי בתי ספר יצרו דור חדש של קצינים המשרתים כיום בצה"ל ושהעשייה הציבורית היא נר לרגליו. אני מאחל לו בהצלחה גדולה במינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה ומאמין בלב שלם שהוא האדם הנכון לתפקיד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
seperator
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • גל הירש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully