וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד של "בצלם" הוביל לאישום נגד נעם פדרמן ובנו בשל יידוי אבנים

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

30.8.2015 / 14:58

פעיל הימין ובנו תועדו אשתקד מיידים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים, בתגובה ליידוי אבנים לעברם. בתום חקירה והודות לסרטון, הוגש כתב אישום בגין חבלה במזיד לרכב. "תעודת עניות לישראל"

צילום: באדיבות בצלם, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש לאחרונה נגד פעיל הימין הוותיק נעם פדרמן ונגד בנו לאחר שתועדו בדצמבר 2014 מיידים אבנים על כלי רכב פלסטינים בחברון ומנפצים את שמשותיהם, בתגובה לאבנים שיודו לעבר רכבם - כך נודע לוואלה! NEWS. האירוע תועד בידי צלם של ארגון "בצלם" ובתום חקירת מחוז ש"י של המשטרה הוגש בימים האחרונים לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד פדרמן ובנו בן ה-19 בגין חבלה במזיד ברכב.

האירוע התרחש בכביש הגישה ליישוב היהודי בחברון, אז יידה פלסטיני שזהותו איננה ידועה אבנים אל כלי רכב ישראלים. רכבו של פדרמן, שבו שהו גם בניו, בני 19 וחמש, ונוסע נוסף, עבר במקום ונרגם באבנים. בשלב זה החלו מצלמות ארגון "בצלם" לתעד את האירוע: פדרמן ובנו ירדו מהמכונית והחלו לרוץ אחרי הפלסטיני ויידו לעברו אבנים בחזרה. אלא שפדרמן ובנו לא הסתפקו בכך. הם חצו מחסום לא מאויש הנמצא במקום ופדרמן האב יידה אבן לרכב שהיה במקום. האירוע תועד גם על ידי מצלמות האבטחה של צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת ההפגנה בכפר הפלסטיני: "בני זרק אבנים? הוא עם יד שבורה"
חשד לפיגוע ירי ליד קדומים: גבר נפצע באורח קל
האם תפקידיו הצבאיים של הירש הכינו אותו לפקד על המשטרה?

התיעוד שהוביל לאישום: פעיל הימין נעם פדרמן ובנו משחיתים כלי רכב של פלסטינים. ספק 500
נעם פדרמן משליך אבן/ספק 500

עוד נראה בתיעוד כי פדרמן ניגש לרכב מסחרי, נוטל ממנו מגשי ביצים ומשליך אותם. בעקבות כך, נמלט בעל הרכב מהמקום. פדרמן ובנו, כפי שמתואר בכתב האישום וכן נראה בסרטון, ממשיכים ליידות אבנים. לפי כתב האישום, הם ניגשים לג'יפ פלסטיני החונה בסמוך ומשליכים לעבר שמשת הרכב אבנים אשר גורמים לניפוץ השמשה הקדמית. בהמשך, מיידים האב ובנו אבנים לעבר עוד שני כלי רכב חונים הנמצאים במקום וגורמים, על פי כתב האישום, לניפוץ השמשות ושבירת מראות הרכב. בסרטון נראה כעבור כמה שניות רכב משטרתי המגיע למקום כשבמקביל פדרמן ובנו עולים חזרה לרכבם ונוסעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"במקום ללכוד את התוקפים - הגישו אישום נגד המתגוננים"

כפי שעולה מכתב האישום, התביעה המשטרתית אינה מאשימה את פדרמן ביידוי האבנים אל עבר הפלסטיני, אלא בעבירה אחת הקשורה בהשחתת כלי הרכב בלבד. בשנים האחרונות הפחית פדרמן, כיום בן 46 המתגורר בחווה בקרית ארבע, מפעילותו לאחר שבמשך שנים רבות היה מוגדר יעד מרכזי של המחלקה היהודית בשב"כ.

"כתב האישום הזה מהווה תעודת עניות למדינת ישראל", אמר בתגובה פדרמן, "כאשר במקום ללכוד את התוקפים שלי ושל בניי בחרו בדרך הרגילה והשמאלנית של הגשת כתב אישום מופרך נגד המתגוננים. במשפט הזה אינני מתכוון להתמודד כמשפט רגיל אלא להפוך אותו למשפט נגד ההפקרות הביטחונית המתמשכת בכלל ביהודה ושומרון ובחברון בפרט. בחומר החקירה ישנו סרט שמראה שצה"ל באותו אירוע הותקף גם הוא בידי אותם פורעים ובחר לברוח מהמקום, ומי שיעמוד לדין על ידי תהיה ההתנהלות הזאת של הצבא".

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה: "האירוע הוא דוגמה מצוינת למציאות החיים בשטחים: השתוללות של מתנחלים נתקלת ככלל באדישות של כוחות הביטחון בשטח, ותלונות הפלסטינים בעלות תוקף רק במקרים נדירים, כשהן מגובות בתיעוד וידאו. באירוע הזה בעלי המכוניות הפלסטינים הצביעו על פדרמן ובנו כאחראים לפגיעה ברכוש בפני השוטרים אולם השניים לא עוכבו, אלא נכנסו למכוניתם ונסעו מהמקום ללא הפרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully