וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: עצרת לרגל יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי החיים

תמר נהרי

2.10.2002 / 0:04

האירועים השנתיים בעולם נערכים ביום הולדתו של המהטמה גנדי, שהטיף ליחס מוסרי כלפי בע"ח; העצרת בארץ תתמקד במאבק בפיטום האווזים; בין המשתתפים: שי אביבי, דני ליטני וחמי רודנר

הערב תיערך ברחבת מוזיאון תל אביב העצרת השנתית לציון יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי החיים במשקים. העצרת נערכת מדי שנה ב-2 לאוקטובר, תאריך הולדתו של המהטמה גנדי, שהטיף ליחס מוסרי יותר כלפי בעלי החיים ונמנע מאכילת בשר. יום ההזדהות מצוין זו השנה ה-20 בעשרות אירועים ברחבי העולם.

העצרת תתמקד השנה במאבק נגד פיטום האווזים, שבג"ץ דן עתה בתביעת ארגוני בעלי החיים להוצאתו אל מחוץ לחוק. בין המשתתפים בעצרת: האמנים אריק סיני, לאה שבת, חמי רודנר, להקת פונץ', דני ליטני, דני רובס ואחרים. ינאמו השרה ציפי ליבני (ליכוד) יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסי שריד (מרצ), וח"כ נחמה רונן (מרכז). ינחה את העצרת השחקן שי אביבי, שהפך השנה לשותף פעיל בהפגנות נגד פיטום האווזים.

עשרה מיליארד נטבחים בשנה

מנקודת מבטן של חיות המשק, נראה שמצבן לא היה מעולם גרוע יותר. כך, למשל, על פי נתוני משרד החקלאות האמריקאי, צפוי מספר העופות והיונקים שייטבחו בשנת 2002 בארה"ב עבור תעשיות המזון והלבוש, לעבור בפעם הראשונה את גבול עשרת המיליארדים. זהו גידול בשיעור של 2.6 אחוזים בהשוואה לשנת 2001. עליה חדה, בשיעור של כ-8 אחוזים, נרשמה השנה בארה"ב גם במספר התרנגולות בתעשיית הביצים.

אל האורחים "הרגילים" בצלחת מצטרפים עגלי החלב והאווזים לפיטום, שתנאי גידולם כרוכים בהתעללות קשה עד כדי שהם מוצאים בהדרגה אל מחוץ לחוק במדינות האיחוד האירופי. שני ענפי גידול אלה, שישראל תופסת בהדרגה ממדים של מעצמה עולמית בהקשרם, כרוכים ביסורים קשים מנשוא עבור החיות, קודש להפיכתן ערבות יותר לחך העדין של האדם המערבי.

מטעמי חיסכון - מוותרים על חומרי הרדמה

תנאי הגידול של חיות המשק קשים מנשוא, על פי רוב. אלו תנאים של כליאה בצפיפות רבה, שחיטה בגיל צעיר, מזון חד גוני וריבוי בקצב ובדרכים לא טבעיות. הסיבה היא, תמיד, כלכלית: המשקים מפתחים בהדרגה שיטות גידול לא טבעיות שמטרתן הפקת רווחים מקסימליים בזמן קצר, ותוך שימוש במשאבי קרקע ומזון נמוכים ככל האפשר.

התוצאה של תנאי הגידול הללו הן שיטות אכזריות במיוחד המאפשרות קיום בעלי החיים בצפיפות הדרושה. כך נעקרות קרניים, מקורים נקטמים, זכרים מסורסים, נקבות עוברות הזרעה מלאכותית תכופה בתאי אונס, והעור נצרב לשם סימון החיה. מרבית הטיפולים האלה נעשים, על פי רוב, ללא הרדמה - בשל מחירם הגבוה של חומרי ההרדמה והזמן הכרוך במניעת הסבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully