וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון מהשבי: גלעד שליט עם בכיר חמאס שחוסל ב"צוק איתן"

בסרט ששודר ברשת "אל-ג'זירה" פורסם תיעוד של שליט עם מפקד חטיבת דרום הרצועה בחמאס, מוחמד אבו-שמאלה. בנוסף, נחשפו לכאורה פרטים על אודות חטיפתו של הדר גולדין ב"יום שישי השחור" ברפיח: "במקום לקחת את גופת גולדין, צה"ל לקח גופה של איש חמאס"

צילום: אל ג'זירה

שנה לאחר מבצע "צוק איתן", חשפה אמש (חמישי) רשת "אל-ג'זירה" פרטים נוספים על אודות המבצע. בסרט נראות לראשונה תמונותיו של גלעד שליט משבי חמאס לצדו של מפקד חטיבת דרום הרצועה בחמאס, מוחמד אבו-שמאלה, שחוסל במהלך המבצע. בסרט מצוין כי התיעוד של שליט ואבו-שמאלה "משודר בפעם הראשונה" וכי השניים מצולמים בעת השבי של שליט ברצועה, שבו הוחזק במשך יותר מחמש שנים.

כמו כן, נחשפו לכאורה פרטים חדשים על אודות האירועים ברפיח, שבמהלכם נחטף סרן הדר גולדין ונהרגו רב-סרן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני. על פי הסרט, שנקרא "הקופסה השחורה", כוחות צה"ל כלל לא רדפו אחריו ואחרי שוביו בתוך המערה, ולקחו את גופתו של וליד תאופיק מסעוד, איש הזרוע הצבאית של חמאס, שהיה לבוש במדי צה"ל.

"אל-ג'זירה" פרסם סרטון שבו נראה גלעד שליט בשבי חמאס. צילום מסך
שליט עם מפקד חמאס שחוסל במבצע "צוק איתן" בעת השבי/צילום מסך

מפקד בזרוע הצבאית של חמאס בשם אבו אל-וליד, שמרואיין במסגרת הסרט, סיפר כי רק שעתיים לאחר שאירעה החטיפה הבחינה ישראל בהיעדרו של גולדין. או אז, היא החלה להפציץ את האזור ואת המקומות שחשדה שהוא עלול להילקח אליהם, במטרה להרגו, כחלק ממה שכונה "נוהל חניבעל". עוד סיפר אל-וליד כי כאשר ישראל הבחינה שגולדין נחטף, היה זה לאחר שהסיגה כבר את כל כוחותיה מהאזור. "רפיח נותרה קופסה שחורה (עבור צה"ל)", הוא סיכם.

בתחקיר התראיין גם המנהל האדמניסטרטיבי של בית החולים "יוסוף אל-נג'אר" שברצועת עזה. לדבריו, לאחר החטיפה יצר שב"כ שלוש פעמים קשר עם מנהל בית החולים.
"אמרו לו שיש להם מידע על כך שישנו חייל המוחזק באחד מחדרי בית החולים. הוא כמובן הכחיש זאת. בשיחה השלישית היה איום שלא לפנות את בית החולים. אמרו שמי שיצא מהמקום - יופצץ", סיפר. זמן קצר לאחר מכן, לדבריו, החלה הפצצה כבדה של סביבת בית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דווח בתחקיר כי החטיפה אירעה לפני שנכנסה לתוקף הפסקת האש ב-8:00 בבוקר. לדבריהם, שני לוחמי חמאס הגיעו לאזור המארב וראו חיילי צה"ל שמתקרבים למקום. לאחר מכן, כך נטען, ירו הלוחמים בחיילים מטווח אפס, שבו את גולדין - ונעלמו. מאז, לדברי אנשי חמאס המדברים בתחקיר, נותק הקשר עם גולדין ועם שוביו.

משפחת גולדין הוציאה הודעה לתקשורת בעקבות הכתבה, ודחתה את המידע שהוצג בה. "דברי השקר והבלע של החמאס מושמעים שוב ומקבלים במה אוהדת ב'אל-ג'זירה', וזה מקומם ביותר", נמסר. "אנו סומכים את ידינו על צה"ל, מערכת הביטחון ומדינת ישראל ורואים בהם את הכתובת היחידה והבלעדית למידע אמין. אנו קוראים להגביר את הלחץ על חמאס כדי להביא את הדר גולדין ואורון שאול, שגופותיהם נחטפו, לקבר ישראל".

בדובר צה"ל בחרו שלא להגיב לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully