וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הנעדר אורי ילינק: "הוצאנו כבר 14 אלף דולר בחיפושים"

צחי בירן

1.10.2002 / 17:52

אורי נעלם במימי הגנגס לפני כחודש; חברת הביטוח, שמימנה את החיפושים, "הרימה ידיים"; מחר תצא משלחת של מתנדבים בוגרי השייטת להמשיך בחיפוש; תרומות יתקבלו בברכה

משלחת של מתנדבים בוגרי השייטת מתארגנת כדי לצאת לחיפושים אחר הישראלי הנעדר אורי ילינק, שנעלם במימי הגנגס בהודו לפני כמעט חודש. המשלחת אמורה לצאת מחר לעיר רישיקש בהודו שם נראה אורי ב-5 בספטמבר, לפני שנעלם במהלך שיט אבובים במימי הגנגס הסוערים.

משפחתו של אורי ילינק הקימה עמותה לגיוס כספים עבור החיפושים אחר בנם, זאת לאחר שחברת הביטוח בה היה מבוטח הודיעה כי היא "מרימה ידיים". אביו של אורי, ישעיהו ילינק, אמר לוואלה! חדשות כי חברת הביטוח ניתקה עמם את הקשר בסוף השבוע האחרון לאחר שהודיעו להם באמצעות עורך דינם כי משלחת החילוץ שפעלה במימונם שבה ארצה ללא תוצאות. האב מספר כי "אנחנו לא קיבלנו שום דין וחשבון כיצד הוצאו אותם 50 אלף דולר שהיו מיועדים להצלתו של אורי" (סכום הפוליסה - צ.ב).

עופרה ליית, דוברת חברת "כלל ביטוח", הסבירה כי צוותי החילוץ שמומנו על ידי חברת הביטוח שבו לארץ בסוף השבוע האחרון. לדבריה, "החברה הקציבה למימון החיפושים הרבה מעבר לסכום הפוליסה מטעמים הומניטריים". היא הוסיפה כי בכוונת החברה להשתדל ולסייע למשפחה.

מנכ"ל החברה שעסקה בחיפושים מטעם הביטוח, מסביר: "הפסקנו את החיפושים אחרי 19 יום מהיעלמותו של אורי - אחרי שגמרנו לסרוק את כל המקומות בטווח של 65 קילומטרים. החיפושים התבצעו גם באזורים פראיים ומסוכנים". לדבריו, כל הגופות שהיו בנהר מאותה תקופה נמצאו במצב של ריקבון ולא ניתן היה לזהותן באמצעים שהיו בידי הצוות.

ישעיהו ילינק מספר כי אותה משלחת שמימנה חברת הביטוח היתה מורכבת משני חברים ועיתונאי שהשתתף בצלילה. לדבריו, המחפשים לא מצאו כל סימן מאורי חוץ מאבוב שטענו כי מצאו. ילינק מספר כי אחותו של אורי, שהגיעה לנהר יום לאחר ההיעלמות, ראתה כבר אז את אותו אבוב. משפחתו של אורי מציינת היום בכאב את התאריך בו היה אמור לשוב לארץ.

"אנחנו מגרדים את תחתית החבית"

מרכז משלחת המתנדבים, תומר אבנון, בוגר שייטת 13, מסביר כי גודלה של המשלחת וזמן שהייתה באזור החיפושים תלוי בתרומות שיגיעו לעמותה. כל חברי המשלחת פועלים בהתנדבות. מדריך טיולים ישראלי יצא כבר להודו כדי לבצע את כל התיאומים הדרושים לפעולת משלחת החיפושים ושני צוללנים מתנדבים הגיעו לנהר והיום החלו לפעול באזור. לדברי אבנון, מפקד יחידת זיהוי נפגעים בצה"ל, הד"ר חן קוגל, התנדב לצאת להודו ולסייע במלאכת זיהוי הגופות הבעייתית במיוחד, בשל היות הנהר מקום קבורה מסורתי עבור המקומיים.

אבנון ביקר את החיפושים שבוצעו עד כה במימון הביטוח: "הם שולחים משלחת מינימלית בעלות מינימלית. המתנדבים שלנו הם הראשונים שהצליחו להשיג מפה מפורטת של האזור – שלא היתה בידי המחפשים השכירים".

ישעיהו ילינק מספר כי העמותה להצלת אורי, שמנוהלת בהתנדבות על ידי עו"ד דני אליגון, זקוקה לכסף על מנת להמשיך ולפעול. "המשפחה הוציאה עד כה כ-14 אלף דולר מכספי העמותה ואנחנו מגרדים את תחתית החבית", אמר. הוא הודה לכל אלה שתרמו והבהיר כי כל עזרה כספית קטנה או גדולה תסייע להם.

תרומות ניתן להעביר לחשבון מס' 600001/86 בבנק לאומי סניף 924.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully