וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עשן בלי אש- מי גונב גלאי עשן מבנייני יוקרה בב"ש?

אחמד אבו סוויס

27.8.2015 / 8:30

גלאי עשן, צינורות כיבוי אש וגלגלות הפכו מוצר נחשק בקרב עבריינים בדרום, ומאות תושבים מבנייני היוקרה בבאר שבע סובלים לאחרונה ממכת גניבות בלתי פוסקת של ציוד בנייני למניעת שריפות. ערך הציוד שנגנב נאמד במאות אלפי שקלים, ומימון חידושם של המלאים מוטל על הדיירים

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

גנבי הציוד למניעת שריפות נחשבים מיומנים ויסודיים ב"עבודתם". הם פושטים מדי שבוע על בנייני יוקרה בעיר ונמנעים מחשיפה מפלילה מול עדשות מצלמות האבטחה. "האזורים שבהם מותקנים גלאי עשן ומכוסים על ידי המצלמות הם אזורים בטוחים", אומר יונתן עזרית, מנהל האחזקה באחד הבניינים. "איפה התקנו מצלמות, אם זה בלובי או בשטחים האחוריים של הבניין, מעולם לא נגנב ציוד. היו פעמים שעבדתי באזור מסוים בבניין במהלך היום ובאותו הזמן ממש נגנב ציוד מאזור אחר", לדבריו.
מכת הגניבות יצרה סכנת חיים ברורה ומיידית לדיירים, בנוסף לנזק הכספי. מיקי פיבש, אחד הדיירים, מספר כי הגנבים תקפו את הבניין 3 פעמים במהלך השנה האחרונה. "הפעם הראשונה הייתה עוד לפני שקבלנו את הבניין לאכלוס" הוא מספר. פיבש ודיירים נוספים מוצאים עצמם חסרי אונים מול החובה הבטיחותית לממן בכל פעם מחדש התקנת גלאי עשן חדשים. "עד כה נגנבו 130 – 150 גלאים מהבניין שבאחריותי", מספר עזרית. "נזק מצטבר של של 35-45 אלף ¤ , לא כולל ציוד כיבוי אש אחר שנגנב כמו מטפים, צינורות וגלגלות בעלות של 13- 14 אלף ¤".
"לא חשבתי שהפרטיות והביטחון שלנו בבניין יוקרתי כזה תיפגע ונישאר חסרי אונים", מספרת עליזה בנישי, אחת הדיירות. הבניין רב הקומות שבו היא מתגוררת יכול להפוך במהירות למלכודת מוות ללא גלאים שיתריעו בזמן במקרה שפורצת שריפה. חיים דידי יו"ר וועד הבית של בנישי טוען כי במידה ותתרחש שריפה והגלאים לא יעבדו, מכבי האש לא יוכלו לחלץ את הדייר על פי איתורו בקומה או אפילו בבניין. "הדיירים לא ידעו בכלל שמתרחשת שריפה, לא יוכלו להימלט מהמקום בזמן או אפילו להתמגן במחסה מאחורי דלת האש הנעולה", לדברי בנישי.
כעסם של הדיירים מופנה בעיקר למשטרה. תמונות החשודים כפי שנקלטו בחלק ממצלמות האבטחה בכניסה לבניינים הועברו למשטרה לפני מספר שבועות אך כנופיות הגנבים טרם נלכדו. "תחנת המשטרה הקרובה נמצאת 50 מטר מאיתנו, ויש גם תחנות אחרות קרובות. אנחנו מוקפים משטרה אבל אף פעם לא ראינו שוטר. זוהי אוזלת יד שחבל על הזמן", כך אומר בזעם הדייר יעקוב בניזרי.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הוגשה תלונה בנושא והיא נמצאת בשלבי חקירה. לכן לא ניתן להתייחס אליה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully