וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סלל השופט וינוגרד את דרכו של גל הירש למפכ"לות

יהושע בריינר

25.8.2015 / 20:45

מאז מלחמת לבנון ה-2, חש השופט בדימוס וינוגרד נקיפות מצפון לנוכח העוול שנגרם לדבריו להירש בשל הביקורת שספג על תפקודו. לאחרונה הוא שלח מכתב לרמטכ"ל לשעבר ובו סיפר על תחושותיו. "הוא עבר שנים קשות מאז שנאלץ לפרוש"

צילום: יותם רונן

תת-אלוף (במיל') גל הירש, שמונה היום (שלישי) למפכ"ל ה-18 של משטרת ישראל, ספג ביקורת רבה בעניין התנהלותו במלחמת לבנון השנייה, ואף הומלץ שלא לקדמו לתפקיד בכיר יותר בצה"ל. ביקורת זו נבדקה בין היתר גם על ידי ועדת החקירה בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד. אלא שדווקא הוא - שתחת ידו יצא דוח קשה שביקר את התנהלות הצבא והממשלה - היה זה שסלל את דרכו של הירש בחזרה אל הציבוריות הישראלית.

לפני כשלושה שבועות נחשף מכתב ששיגר וינוגרד לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שבו כתב כי הוא חש נקיפות מצפון לנוכח העוול שנגרם לדבריו להירש. "נקפני מצפוני כי לא יכולנו, כפי שהתכוונו, לכלול בדוח הוועדה המלצה חמה לכך שצה"ל יציע לגל הירש לחזור ולשרת בשורותיו כאיש קבע. אז חשבנו כי ראוי היה כי כך יקרה ועדיין אני בדעה כי חבל שהדבר לא נעשה עד כה", כתב השופט בדימוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקפני מצפוני כי לא יכולנו לכלול בדוח המלצה חמה על הירש", כתב וינוגרד. גל הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי מלחמת לבנון השנייה מינה הרמטכ"ל דאז דן חלוץ את אלוף (במיל') דורון אלמוג לבדוק את אירוע החטיפה של אהוד גולדווסר ואלדד רגב. בעקבות הממצאים המליץ אלמוג לרמטכ"ל שלא למנות את גל הירש לתפקיד פיקודי אלא לתפקיד מטה. הרמטכ"ל אימץ את המסקנות והירש הודיע על פרישה מצה"ל. ועדת וינוגרד לא מצאה כשלים בתפקודו ומצאה לנכון לשבח את פועלו במלחמה.

בדוח וינוגרד נכתב על הירש כי "לאחר כניסתו של הירש לתפקידו, ועל רקע זה, הוא ראה לנכון ליזום תפיסה מבצעית מעודכנת לאיום החטיפה. זו מצאה ביטויה בפקודה מפורטת שמהותה – מניעה ושיבוש של חטיפה". לאחר המלחמה, פרסם תא"ל במיל' הירש ספר, שבו האשים את הדרג הצבאי הבכיר ב"נטישת לוחמים" וטען כי "חיפשו את ראשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התנועה לאיכות השלטון: מפכ"ל ראוי

וינוגרד אף נפגש באותו עניין עם גנץ וציין במכתבו כי "האיש משתוקק להוסיף ולשרת את המדינה בשורות צה"ל. אני תקווה כי בזמן הקרוב אשמע על חזרתו של גל אחרי השנים הקשות שהוא עבר ועובר מאז נאלץ לפרוש". וינוגרד סיפר כי במשך השנים האחרונות חש כי נגרם להירש עוול בכך שלא המשיך בצה"ל ועל כן החליט להוציא לאור את הדברים.

מלבד וינוגרד, גם השופט בדימוס מישאל חשין שיגר מכתב לראשי הצבא שבו הפציר בהם לשוב ולקבל את הירש בחזרה לשורותיו. חשין השתפך במילים חמות על העוול שנגרם להירש בזמן מלחמת לבנון השנייה. "לגל נגרם עוול וראוי ונכון לתקן את אותו העוול על דרך החזרתו לשירות", כתב באפריל האחרון, "נעשה לו עוול קשה ובלתי מוצדק בכך שנאלץ לעזוב את השירות בצה"ל".

ראש התנועה לאיכות השלטון, שפרסמה את ההתבטאויות של שני השופטים, בירכה היום על המינוי של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. "עם ישראל זכה במפכ"ל ראוי, באדם ראוי ובאיש שיודע להוביל רפורמות בארגונים כפי שהוכיח בעבר", אמר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה. "אני משוכנע שגל הוא האדם הנכון, בזמן הנכון ובארגון הנכון. הוא בא עם הרבה ניסיון מקצועי ובעיקר – אדם ערכי שסיכן את חייו למען המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully