וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי זוכה מתקיפת שוטר אחרי שצולם נעצר בידי שוטרת

24.8.2015 / 10:05

צעיר הואשם בהתפרעות ובתקיפת שוטרים במהלך הפגנה נגד הגיוס בירושלים ב-2013. אלא שמתמונות שצולמו באירוע והוצגו במשפט עלה כי השוטרים לא היו שם וכי הוא בכלל נעצר על ידי שוטרת. האישום בוטל

צילום: באדיבות "כיכר השבת", עריכה: גדי וינסטוק

תמונות של צלמי עיתונות מהפגנת חרדים נגד הגיוס בירושלים סייעו לזכות צעיר חרדי שהואשם בתקיפת שוטרים באירוע. התמונות שהוצגו במשפט גילו ששני השוטרים שטענו שעצרו את החרדי אחרי שהתפרע, ושאף מסרו עדות בעניין, כלל לא היו במקום. יתרה על כך, בתמונה נראית שוטרת יס"מ לוקחת חלק במעצר החרדי, מה שגם לא נטען תחילה וגם מהווה צעד שיכול להיתפס כחוסר רגישות של המשטרה כלפי הציבור החרדי.

התקרית אירעה ב-10 בדצמבר 2013. באותו יום התקיימה בשכונת מאה שערים שבמרכז הבירה הפגנה נגד גיוס בני ישיבות לצה"ל בהשתתפות מאות מפגינים. במקום התפתחה הפרת סדר המונית, שבמהלכה מפגינים רבים חסמו צירים, הציתו פחי אשפה, יידו אבנים והשליכו קרשים, ביצים וחפצים שונים לעבר כוחות המשטרה. כתוצאה מההתפרעות נפצעו כמה שוטרים. אחד מהעצורים בהפגנה היה אותו צעיר חרדי, אף שטען כי לא היה לו שום קשר לאירוע.

כתב האישום נגד הצעיר, שביקש לשמור על אנונימיות, התבסס על עדויות השוטרים. בין היתר נטען כי החרדי, יחד עם אחרים, יידה אבנים לעבר כוחות המשטרה. השוטר דניאל תמם, שהבחין לכאורה במעשיו של הצעיר רדף אחריו ותפס אותו. עוד פורט בכתב האישום כיצד התנגד הצעיר למעצר וניסה להדוף את תמם באמצעות זרועו השמאלית. האחרון, נטען, הצליח להשתלט על הנאשם בעזרת השוטר רפאל רחמים ושניהם הובילו אותו אל הניידת. הוא הואשם בהתפרעות, בניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

מעצר צעיר חרדי בהפגנה בירושלים, דצמבר 2013. משה מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
הצעיר שנעצר, בפנים מטושטשות/מערכת וואלה! NEWS, משה מזרחי

הצעיר מצדו טען לכל אורך הדרך שהוא לא לקח חלק בהתפרעות. הוא הסביר שהוא רק עבר במקום מתוך סקרנות, והוסיף שלא יידה אבנים, לא התנגד למעצר ולא הדף את השוטר שעצר אותו. לדבריו, ביום ההפגנה בסביבות השעה 21:00 נערכו לו בדיקות גנטיות כחלק מניסיונו למצוא שידוך, כמקובל בעדה החרדית, וכי לאחר הבדיקות היה חלש ועייף. לאחר הבדיקות, הוא נכנס עם חברו לחנות ספרים, בניסיון להימנע מההפגנה ומההמולה בחוץ. בהמשך הספיקו לסעוד במסעדת "דייטש" ברחוב מאה שערים ואז נפרדו. בדרכו חזרה לישיבה פגש הצעיר הנאשם בחבר נוסף, שצילם את המתרחש. ללא כל הקדמה, כך סיפר, החלה קבוצת שוטרים לרוץ לכיוונם. הוא סיפר שלא הבין מדוע רודפים אחריו והוסיף שברח מתוך פחד. לאחר מרדף התנפל עליו שוטר והפילו ארצה. הצעיר טען שהוא לא התנגד למעצר, וגם הוסיף שההפגנה כלל לא ביטאה את דעותיו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מעצר צעיר חרדי בהפגנה בירושלים, דצמבר 2013. משה מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
השוטרת/מערכת וואלה! NEWS, משה מזרחי

בפרקליטות מחוז ירושלים ביקשו לעצור את הצעיר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. למזלו, יומיים לאחר מכן שיתקה סערת שלגים את ירושלים והוא לא הובא לבית המשפט. הצעיר שוחרר למעצר בתנאים מגבילים, ונאסר עליו לעזוב את ישראל במשך שנה וחצי. לא רק שהוא לא יכול היה לחזור לביתו, הוא גם הפסיד את השידוך שלו.

להוכחת אשמתו של הצעיר העידו שני השוטרים שטענו כי הם הותקפו על ידיו. בבית המשפט סיפרו שהם לא עצרו אף אדם פרט לאותו צעיר. השוטר תמם אף תאר בפירוט בדוח שכתב כיצד הפיל את הצעיר לרצפה והרים אותו יחד עם השוטר רחמים. אלא שכאמור העדויות לא תאמו את התמונות מהאירוע שהציגה ההגנה.

העדות לא מתיישבת עם התמונות

"אחד השוטרים לא נראה באף אחת מהתמונות מזמן המעצר"

עורכי דינו של הצעיר, גיל דחוח ועומר בללי, אף טענו כי על אף שלשוטרים ניתנה הזדמנות - הן במהלך ההכנה טרם עדותם והן בבית המשפט - לחזור בהם ולהודות כי טעו, "הם נותרו בצורים בעדותם, עדות הסותרת לחלוטין את שתועד בתמונות".

"ניתן לראות בתמונה כי שלושה שוטרים שותפים למעצרו של הנאשם, ושוב, בחינת התמונה ברזולוציה גבוהה מלמדת על כך שמדובר בשוטר בשם דור איילה, שוטר בשם איציק איטח ושוטרת שעל ידה נראית טבעת", כתבה שופטת בית משפט השלום בירושלים." זאת ועוד, בתמונה נוספת ניתן לראות כי בגדיו של השוטר שעצר את הנאשם נרטבו באופן משמעותי, דבר המתיישב עם תנאי מזג האוויר באותו היום והרחוב הרטוב, בעוד שמכנסיו של השוטר תמם בתמונה הן יבשות".

ואילו השוטר רחמים? "הוא לא נראה באף אחת מהתמונות המתעדות את מעצרו של הנאשם, דבר אותו אישרו השוטרים עצמם", קבעה השופטת. "לאחר שהשתכנעתי כי האדם הנראה בתמונות הוא הנאשם, הרי שעדותם של השוטרים אינה מתיישבת עם התמונות המצולמות ומשכך כלל לא ניתן לסמוך על עדותם", סיכמה. אלא שלמרות ההפסדים הכספיים אותם ספג הצעיר שנאלץ להישאר בארץ, נפסקו לו הוצאות משפט של 20 אלף שקלים בלבד והוא מתכנן לתבוע את המשטרה תביעת פיצויים.

המשטרה טרם הגיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully