וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה תמנו-שטה: "לנו אין בולדוזרים שנוגסים בעוגת התקציב"

23.8.2015 / 17:42

למרות ההבטחות אחרי המחאה במאי, התכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה תקועה בגלל תקציבים. ח"כ לשעבר תמנו-שטה, ממובילות המחאה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "האחריות לממש את התכנית היא על נתניהו וכחלון"

עריכה: קשת סידי

למרות ההבטחות לסייע לבני העדה האתיופית אחרי המחאה בחודש מאי האחרון, התכנית הממשלתית שגובשה עבורם תקועה בגלל מחסור בתקציב. חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה, ממובילות המחאה, אמרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי האחריות לממש את התכנית היא על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. "אם אין כסף, אין תקנים וכרגע אין תקציב. זה מלמד המון על איך שאנחנו מתנהלים כמדינה", אמרה, "המדינה, האוצר ופקידי האוצר, אין להם מושג איך נראות שכונות עתירות יוצאי אתיופיה. שיבואו ליום אחד, יעשו סיור, ואז יבינו למה צריך שם פינוי בינוי".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן מאשר שיבקר באיראן: "מדינה שכנה ואחות"
"המולה גדולה": 38 פצועים קל בתאונה בין שלושה אוטובוסים בבת ים
"התמוטט ברחבת ההספדים": בן 50 מת בהלוויית קרוב משפחתו

פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"מלמד המון על איך שאנחנו מתנהלים כמדינה". פנינה תמנו-שטה/טלי מאייר

גיבוש התכנית החל לאחר פרסום דוח מבקר המדינה לשנת 2013, שהעלה מסקנות עגומות למדי בנוגע לקליטת יוצאי אתיופיה ולקידומם. בין היתר נמצא כי לא נעשה שינוי מהותי במצבה של קהילת יוצאי אתיופיה וכספים רבים הושקעו בכוח אדם, יותר מאשר בקהילה. "זו אוכלוסייה מוחלשת שאין לה בולדוזרים ואמסטפים ליד שולחן התקציב, שבאים ונוגסים מהעוגה את מה שצריך. כנראה שמעדיפים ככה לטאטא את זה ולהשאיר לנו לעוד שנה ועוד שנה, כדי שנבוא לקושש", אמרה תמנו-שטה. "זה לא יקרה. הבטחות והסכמים קואליציוניים נכנסו לבסיס התקציבי, גם ההסכם עם הבית היהודי וגם הדברים שהובטחו לחרדים".

לדבריה, "האינטרס הוא לא שלנו, האינטרס צריך להיות של ראש הממשלה ושל שר האוצר החברתי מאוד. כחלון הלך על ה'טיקט' החברתי. אני זוכרת שהוא שריין במקום שלוש בת הקהילה, אז בוא ותוכיח את זה. האחריות צריכה להיות מוטלת חד וחלק על ראש הממשלה ועל שר האוצר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"המטרה היא לא לעשות כיבוי שריפות". מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, בחודש מאי האחרון/דרור עינב

תמנו-שטה התייחסה לתכנית עצמה ואמרה כי מדובר בתכנית רוחבית, מקיפה, בין-משרדית שעבדו עליה כשנתיים. ייחודה של התכנית, לדבריה, היא שנעשתה בשיתוף הציבור באמצעות מגיבים באינטרנט ושולחנות עגולים. "גיבשו פה תוכנית רצינית אבל לא ממקום פטרוני, אלא ממקום אמיתי של לבוא ולתת מענה במקומות שצריך לתת", הסבירה.

היא הוסיפה כי במשך 30 שנה יש כשלים בקליטת יוצאי אתיופיה, שבהן תפיסות שגויות ומדיניות של הסללה לשכונות, לבתי ספר ולגנים. "מדיניות שצריך לתקן", הדגישה. "אנחנו יכולים לנסות לעשות כיבוי שריפות, אבל המטרה אחרי דוח מבקר המדינה ב-2013 לא לעשות כיבוי שריפות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully