וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בביירות נגד הממשלה: "העם רוצה להפיל את המשטר"

22.8.2015 / 23:19

תושבים זועמים התעמתו עם המשטרה בבירת לבנון בשל המשבר המתמשך, שבמסגרתו לא מפונה הזבל מהעיר. 15 מפגינים נפצעו, בהם אחד אנוש. לטענת המשטרה, עשרות שוטרים נפצעו כשהדפו את האלפים שניסו לפרוץ לפרלמנט

הפגנות בביירות נגד ממשלת לבנון ברקע המשבר הפוליטי ומשבר הזבל, 22 באוגוסט 2015. רויטרס
העימותים צפויים להימשך אל תוך הלילה. ביירות, הערב/רויטרס

אלפי בני אדם הפגינו היום (שבת) בביירות והתעמתו עם שוטרים במחאה על המשבר הפוליטי המתמשך במדינה. המשטרה ירתה לעברם גז מדמיע וכדורי גומי והשתמשה בתותח מים כדי לנסות ולפזר את האלפים שכילו את זעמם על משבר האשפה בלבנון. במהלך העימותים נשמעו יריות ולפי הצלב האדום הלבנוני נפצעו 15 מפגינים, בהם אחד במצב אנוש. עוד נמסר מהארגון כי מספר הפצועים צפוי לעלות. המשטרה מסרה כי 35 שוטרים נפצעו בזמן שהדפו את המפגינים שניסו לחדור לאזור ביטחוני הסמוך לפרלמנט ולמבנה הממשלה.

"העם רוצה להפיל את המשטר", קראו המפגינים את הסיסמה ששימשה את המחאות ההמוניות במהלך אירועי "האביב הערבי" במזרח התיכון. השוטרים הכו באלות את המפגינים שהתקבצו באזור העיר העתיקה של ביירות, שם שוכנים מתחמי דירות יוקרתיים. אחרים נעצרו לאחר שנפגעו משאיפת גז מדמיע. רשת הטלוויזיה הפרטית LBC דיווחה כי אחד מכתביה שהיה נוכח באזור הותקף בידי המשטרה.

הפגנות בביירות נגד ממשלת לבנון ברקע המשבר הפוליטי ומשבר הזבל, 22 באוגוסט 2015. רויטרס
שוטרים מתעמתים עם מפגינים בביירות, היום/רויטרס

ההפגנה היום הייתה הגדולה ביותר מאז החל להיערם הזבל ברחובות בירת לבנון לאחר שאתר הפסולת המרכזי באזור נסגר לפני כחודש. קבוצה אינטרנטית ששמה "אתה מסריח" וארגונים אזרחיים נוספים ארגנו את המחאה וקראו לאזרחי המדינה להצטרף אליהם למרד נגד המערכת המושחתת. הם הודיעו כי הם מתכננים להישאר באזורים הסמוכים לפרלמנט ולמבנה הממשלה והעימותים עם המשטרה צפויים להימשך בלילה.

"אנחנו רוצים לחיות במדינה שלנו", נכתב באחד השלטים שהונפו בהפגנה. באחר נכתב בכיתוב אדם "חלק מהזבל לא צריך למחזר" מעל תמונותיהם של פוליטיקאים מקומיים. הממשלה לא מצליחה להקים מערכת חלופית לניהול פינוי האשפה בשל השיתוק השלטוני וחלק מהתושבים החלו לשרוף את הזבל הביתי שלהם ברחובות מה שגרם לזיהום אוויר חמור בעיר. בנוסף לכך, משרד הבריאות הזהיר מפני אסון סביבתי לאחר שאזרחים החלו להשליך אשפה לנחלים ובסמוך לים.

בשל חוסר הסכמה בין הסיעות הרבות בלבנון, שמערכת השלטון שלה מתבססת על חלוקה עדתית, אין נשיא מכהן במדינה זה יותר משנה. הפרלמנט האריך את כהונתו כבר פעמיים, אך הוא לא מתכנס בשל מחלוקת בין המחוקקים סביב הסוגיה אם הם יכולים להמשיך להעביר חוקים בטרם בחרו בנשיא חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully