וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מקדמת העברת הטיפול ב-BDS ממשרד החוץ למשרדו של ארדן

20.8.2015 / 2:00

ביום ראשון תדון הממשלה במהלך, שבו יועברו הסמכויות לגבי התארגנות החרם על ישראל למשרד לעניינים אסטרטגיים, הקטן ממשרד החוץ. ועד עובדי משרד החוץ: "המשך ישיר למגמה ההולכת ומחריפה לחסל את המשרד על כל אגפיו"

השר לביטחון הפנים והאסטרטגיה גלעד ארדן בבריתה של נכדת שר הרווחה חיים כץ, מאי 2015. ראובן קסטרו
יקבל את הטיפול בנושא לידיו. ארדן/ראובן קסטרו

הממשלה תדון בישיבתה השבועית ביום ראשון בהצעה לרכז את כל סמכויות המאבק בתופעת ה-BDS (חרם ומשיכת השקעות מישראל) בידי המשרד לעניינים אסטרטגיים, בראשות השר גלעד ארדן. הממשלה הקודמת קיבלה החלטה ברוח דומה ביוני 2013, אולם ההצעה הנוכחית שתעלה לדיון בממשלה, מבהירה את האופן שבו יחולקו הסמכויות בנושא בפועל, ונותנת עדיפות ברורה למשרד לעניינים אסטרטגיים על פני משרד החוץ בטיפול בתופעה.

נוסח ההצעה, שהגיע לידי וואלה NEWS, קובע כי "כל פעילות של משרדי הממשלה הנוגעת לתחום זה, לרבות שיתופי פעולה עם ארגונים חוץ-ממשלתיים בארץ ובעולם ועם גורמים נוספים מחוץ למשרדי הממשלה, תתואם עם המשרד לנושאים אסטרטגיים באופן שוטף". כמו כן נכתב כי "משרד החוץ, בשל ייחודו, ימשיך לפעול לקידום המטרות של ישראל ובכלל זה, בתחום המערכה, והכל בתיאום עם המשרד לנושאים אסטרטגיים". כלומר, הפעילות של משרד החוץ למאבק ב-BDS, תחום שאנשי המשרד היו אחראיים עליו במשך שנים, תהיה חייבת לעבור דרך המשרד לעניינים אסטרטגיים, הקטן יותר באופן משמעותי.

הפגנה חרם על ישראל מול הפרלמנט הנורבגי. ShutterStock
תנועת החרם בנורבגיה/ShutterStock

כחלק מריכוז הסמכות בנושא בידי המשרד לעניינים אסטרטגיים, הצעת המחליטים קובעת כי המשרד יוכל למנות "יועץ משפטי עצמאי אשר יהא אמון על מתן ייעוץ משפטי מקצועי לתחומי המערכה ולכלל תחומי עיסוקו של המשרד, ואשר דרגתו כדרגת היועצים המשפטיים בכלל משרדי הממשלה". הייעוץ המשפטי יאפשר למשרד לעניינים אסטרטגיים לפעול בסוגיית ה-BDS בלי שיהיה צורך לתאם את מהלכיו מול הייעוץ המשפטי של משרד החוץ.

כמו כן נכתב בהצעה כי יוקם "צוות משותף בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהשתתפות נציגים בכירים מהמשרד, מהמשרד לביטחון פנים, ממשרד ראש הממשלה, נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר אשר יבחן את שירותי המטה העומדים לרשות המשרד ויגבש המלצה בנושא". צוות זה צפוי להמליץ על תוספת תקציב ותקנים למשרד לעניינים אסטרטגיים לצורך המאבק ב-BDS.

בוועד עובדי משרד החוץ, שהכריז לאחרונה על סכסוך עבודה עם המדינה בעקבות ההרעה בתנאי עובדי המשרד, הגיבו בכעס להצעת ההחלטה המדוברת. יו"ר הוועד, השגריר חנן גודר, אמר כי "מדובר במהלך ארגוני הזוי של המשרד לעניינים אסטרטגיים המבקש, מסיבה לא ברורה, לייצר שכפול של גוף שקיים כבר בתוך משרד החוץ .כך נוצר מצב שבו במקום לתת את התקציבים הראויים לאגף ה-BDS משרד החוץ, עומדת ממשלת ישראל להפנות תקציבים גבוהים פי 50 למשרד לעניינים אסטרטגיים. ניסיון זה לייתר את אגף ה-BDS במשרד החוץ הינו המשך ישיר למגמה ההולכת ומחריפה לחסל את משרד החוץ על כל אגפיו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully