וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים וניצחון זמני: יום מלא תהפוכות בסוגיית העציר

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, ויניר יגנה

19.8.2015 / 23:24

זה החל בדיון יצרי בבג"ץ על החזקתו של מוחמד עלאן, נמשך בהודעה מטעם בית החולים על היעדר נזק מוחי ובתיקון מאוחר יותר, והסתיים בפרץ שמחה עם ההודעה על סיום המעצר. כך נראה היום, שלב אחר שלב

מערכת וואלה!

היום (רביעי) שהסתיים בניצחון של מוחמד עלאן העציר שובת הרעב, עם ההחלטה לסיים את מעצרו, היה רווי התפתחויות ודרמה. החל מהדיון הממושך והיצרי בבג"ץ בשאלת המשך החזקתו בכלא ללא משפט ובעקבות מצבו הרפואי, דרך ההודעה על היעדר נזק מוחי מטעם בית החולים והתיקון מאוחר יותר, ועד הביקורת של שר ביטחון הפנים על שחרורו של עלאן. כך זה נראה במהלך היום, שלב אחר שלב.

9:30 - עורך הדין ג'מיל חטיב, שמייצג את עלאן ששובת רעב יותר מחודשיים, מספר לוואלה! NEWS כי התקבלה הצעה מפרקליטות המדינה וממשרד הביטחון ולפיה ישוחרר ב-3 בנובמבר. הפרקליטות עדיין לא מאשרת את הפרטים.

10:15 - בית החולים ברזילי מעדכן כי מצבו של עלאן מוסיף להיות קשה, וכי הוא בהכרה, אינו מונשם ומקבל טיפול בנוזלים ותרופות חיוניות לתמיכה בתפקוד המערכות בגופו.

12:00 - השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מבהיר כי הוא "מתנגד נחרצות לכל ההצעות שמועלות לשחרורו של המחבל עלאן". ארדן מוסיף ומציין כי "שחרורו יהווה פרס על שביתת הרעב שהוא יזם ועלול לגרום לשביתות רעב המוניות בקרב העצירים הבטחוניים, אחרי שהם יגלו כלי חדש שדרכו ניתן לסחוט את מדינת ישראל. בטרור נלחמים בתקיפות ולא מחפשים פשרות".

דיווח ג'וש בריינר על האסיר שובת הרעב מוחמד עלאן. גדעון צנטנר
עלאן בבית החולים/גדעון צנטנר

13:30 - ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), משוחח עם התקשורת מחוץ לאולם הדיונים בבג"ץ, שבו נידונה עתירת עורכי דינו של עלאן, הקוראים לשחררו על רקע מצבו הבריאותי. "רופא מבית החולים ברזילי מסר לשופטים עדכון על מצב עלאן, ואמר שמצבו לא טוב. כך גם התרשמו עורכי דינו", אומר טיבי.

14:00 - ג'מיל חטיב וסאוסן זהר, פרקליטיו של עלאן, מגיעים לבית המשפט העליון, שבו נידונה עתירתם לשחרורו, ומבהירים: "לא נתייחס לעמדת המדינה. אנחנו דורשים את שחרורו המידי בדקה הזאת בשל מצבו הרפואי". השניים מציינים כי עלאן אינו מהווה, במצבו הנוכחי, שום סכנה ביטחונית.

15:43 - עו"ד יוכי גרסין, נציגת המדינה בדיון בעתירה לשחרור עלאן, אומרת לבג"ץ כי אם לעלאן נגרם נזק מוחי בלתי הפיך, הוא ישוחרר ממעצר - ובמקביל, עלאן עובר בדיקה רפואית על מנת להעריך את מצבו. "ככל שיתברר בבדיקה כי מדובר במצב קוגנטיבי בלתי הפיך וקבוע - תודיע המדינה כי צו המעצר המנהלי יבוטל", אומרת גרסין.

16:17 - בית החולים ברזילי מודיע כי חלה הרעה במצבו של עלאן. "הוא בהכרה ואינו מורדם או מונשם, אך הופיעו אצלו תופעות של בלבול והפרעה בקשר עם הסביבה. בבית החולים בוצעה בדיקת MRI של המוח כדי להבין את עוצמת הנזק עקב הצום הממושך", נמסר בהודעת בית החולים.

17:16 - גורמים בבית החולים ברזילי אומרים לוואלה! NEWS כי בתום הבדיקות נקבע כי עלאן אינו סובל מנזק מוחי.

17:56 - בשונה מההודעה הקודמת, ואחרי התנצלות של בית החולים, מודיע מנהל ברזילי, ד"ר חזי לוי, במסיבת עיתונאים כי לעלאן נגרם נזק מוחי, אולם לא ברור אם מדובר בנזק הפיך או לא. "אינני יודע לומר כרגע אם הנזק יהיה הפיך לחלוטין", הוא מודה.

18:44 - הדיון בבג"ץ מסתיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ביה"ח ברזילי: "לא ברור אם נגרם לעלאן נזק מוחי בלתי הפיך". שי מכלוף
ד"ר לוי/שי מכלוף

20:04 - תת-מזכ"ל האו"ם ג'פרי פלטמן אומר כי הוא מודאג מהחלטת ישראל להרחיב את המעצרים מנהליים. הוא קורא לישראל לשחרר לאלתר את כל העצורים המנהליים או להגיש נגדם כתבי אישום.

20:41 - בג"ץ מחליט כי צו המעצר המנהלי יבוטל זמנית. בשל מצבו הרפואי, צפוי עלאן להישאר בבית החולים ברזילי שבאשקלון. בני משפחתו של עלאן מקבלים בשמחה גדולה את החלטת בית המשפט. "ראיתי את הצדק שקרה הלילה. אני מודה לאלוהים ולא מאחל לאף אחד את מה שקרה לאחי", אמר עמיד, אחיו של עלאן,

21:15 - בית החולים ברזילי מודיע כי בשל החמרה במצבו של עלאן הוחלט על ידי הצוות המטפל לחזור ולהרדימו. לדבריהם, "מוחמד כעת במצב יציב ומקבל את הטיפול הנדרש לבעיות שהתעוררו במהלך הערב".

21:41 - חבר הלשכה המדינית של חמאס עזאת א-רישאק כותב בעמוד הטוויטר שלו כי "ניצחונו של האסיר מוחמד עלאן במלחמתו נגד ישראל ונגד מדיניות המעצרים המינהליים הוא ניצחון של הפלסטינים ושל כל האסירים".

22:23 - מפלגת המחנה הציוני מבקרת את נתניהו בעקבות המצב. "'מר טרור' שהפך ל'ד"ר פחדנות', ניהל משא ומתן עם מחבל שובת רעב בבית חולים, רק כי לא קיבל החלטה מנהיגותית מה לעשות", נמסר. "אין ראש ממשלה שניהל משא ומתן עם מחבלי החמאס יותר מנתניהו. לא המצב של מוחמד עלאן הוא בלתי הפיך. ביבי הביא את יכולת ההרתעה של ישראל למצב בלתי הפיך מול המחבלים בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully