וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שוטר אסטוני הורשע בריגול ונשלח ל-15 שנות מאסר

19.8.2015 / 18:49

אסטון קוור נתפס על ידי שירותי הביטחון הרוסיים בשנה שעברה בטענה כי הוא היה במשימת ריגול. ואולם, בטאלין טוענים כי הוא נחטף וקוראים לשחרורו המידי. גם באיחוד גינו את ההחלטה, שצפויה להגביר עוד יותר את המתח בין הצדדים

השוטר האסטוני אסטון קוור בדיון בבית משפט ברוסיה, 19 באוגוסט 2015. AP
אסטון קוור בדיון בבית המשפט, היום/AP

שוטר אסטוני נשלח היום (רביעי) ל-15 שנות מאסר ברוסיה לאחר שהורשע בעבירות של ריגול. עם זאת, בטאלין טוענים כי אסטון קוור נחטף והאיחוד האירופי קרא לשחרורו המידי. עונשו הכבד של הקצין צפוי להגביר את המתיחות בין רוסיה לבין הרפובליקה הסובייטית לשעבר, שחוששת כי מוסקבה עשויה לערער את היציבות גם בשטחה, כמו באוקראינה. קוור ירצה את עונשו במחנה עבודה והוא גם נקנס ב-100 אלף רובל, שהם כ-1,525 דולר.

רוסיה טוענת כי קוור, שהואשם בריגול בספטמבר שעבר, נתפס על אדמתה, אולם אסטוניה מתעקשת כי הוא נשבה בעמדת שמירה בגבול בין שתי המדינות. לדברי שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה (FSB), נמצאו על קוור אקדח עם תחמושת, 5,000 אירו במזמן, ציוד מיוחד להאזנת סתר ומסמכים שמוכיחים לכאורה כי הוא היה חלק ממשימה מודיעינית. מנגד, אסטוניה טוענת כי השוטר היה בפעילות למניעת הברחות דרך הגבול, כשאנשים בלתי-מזוהים שיבשו את רשת התקשורת והשתמשו ברימוני עשן כדי לחטוף אותו.

"אני מגנה בחריפות את גזר הדין של אסטון קוור", כתב ראש ממשלת אסטוניה טאווי רייוואס בדף הטוויטר שלו. "מעצרו הבלתי-חוקי מהווה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי", הוסיף. האיחוד טען כי החזקתו של קוור היא בלתי-חוקית וקרא לשחרורו המידי. "לא היה לו משפט הוגן ולא נערך לו שימוע ציבורי", מסרה שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני. מחוץ לבית המשפט האזורי בעיר פסקוב, שם היה הדיון בעניינו של השוטר האסטוני, התאספו דיפלומטים אסטונים ואירופים שמחו על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully