וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נערך להתפרצות מגיפת שפעת החורף

מוטי גל

1.10.2002 / 8:17

ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני התפרצות זני שפעת נדירים ואלימים; במצב זה צפויה תחלואת יתר בשפעת וסיבוכיה בקרב אוכלוסיית הקשישים; בנוסף, צפוי עומס רב במרפאות ובבתי החולים

על פי בקשת ארגון הבריאות העולמי, החל משרד הבריאות בישראל לפעול למוכנות למקרה של התפרצות מגיפה עולמית של שפעת, העלולה להיגרם מהופעת זן שפעת שאינו נמנה עם שלושת הזנים הכלולים בחיסון הקיים.

עד לפני 35 שנה, מדי עשור היתה פורצת מגיפה עולמית הקרויה "פאנדמיה". המגיפה האחרונה התחוללה ב-1968 ונקראה אז "שפעת הונג-קונג". מאז לא נרשמה התפרצות פאנדמיה בעולם, כיוון שתמיד נצפו שלושת זני השפעת העתידיים והם תמיד נכללו בחיסון של אותה שנה.

במקרה של התפרצות זנים חדשים וחריגים, יהיה צורך להתמודד עם מצב של תחלואת יתר בשפעת וסיבוכיה בקרב קבוצות הסיכון של הקשישים, החולים הכרוניים ונפגעי החיסון, אך גם בקרב אוכלוסיית התלמידים ואנשים בריאים בגיל העבודה. במצב כזה צפוי עומס רב על מערכת הבריאות במרפאות ובבתי החולים. כמו כן, תיתכן פגיעה בהתנהלות המשק בשל היעדרויות רבות מהעבודה.

במשרד הבריאות מונתה ועדה בראשות ד"ר אלכס לבנטל, ראש שרותי בריאות הציבור, הפועלת להפקת תוכנית מגירה להיערכות במערכת הבריאות ומחוצה לה. בוועדה שותפים נציגים מכל מגזרי מערכת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully