וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "בזכות דאעש, איראן מתחילה לצאת מדימוי 'המצורע'"

17.8.2015 / 18:37

הגורמים במערכת הביטחון הסבירו כי התדמית של איראן בעיני הקהילה הבינלאומית משתפרת בעקבות הלחימה מול הארגון הקיצוני, שהיא אינטרס משותף לאיראן ולמערב. לדבריהם, הבעיה המרכזית של הארגון היא מחסור באמצעי לחימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים במערכת הביטחון העריכו היום (שני) כי הדימוי של איראן בעיני הקהילה הבינלאומית משתפר. "איראן מתחילה לצאת מדימוי 'המצורע'", ומה שמסייע לה, בין היתר, הוא לא רק הסכם הגרעין, אלא הלחימה מול דאעש, שזהו אינטרס משותף לה ולמערב". הגורמים העריכו כי גם אם הקונגרס האמריקני ידחה את ההסכם, הוא יאושר מול המערב.

לדברי הגורמים, ישנה עלייה במספר מכוניות התופת שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מפוצץ, שמרביתן מכוונות נגד מטרות ממשל ומטרות צבא, כשמטרת העל היא הפלת משטרים במדינות שבהן הוא פועל. עם זאת, הגורמים טענו כי הבעיה המרכזית של הארגון הקיצוני מחסור באמצעי לחימה.

עוד בוואלה! NEWS:
27 הרוגים ו-80 פצועים בפיצוץ עז בסמוך למרכז קניות בבנגקוק
גורם מדיני: "אין שום מו"מ להפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס"
המדינה לבג"ץ: נשקול לשחרר את עלאן אם יעזוב את ישראל

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון בסוריה. רויטרס
חמאס מספק לארגון כלי נשק וכסף. פעיל דאעש/רויטרס

על פי הגורמים, "קשרי חמאס במחוז סיני עם דאעש מעמיקים ומעורבים בהם משלוחי כסף ואמצעי לחימה. כמו כן, טענו הגורמים, במערכת היחסים הזו מעורבים גורמים בכירים מהחמאס. בגזרה הסורית, סיפרו הגורמים כי בהתאם לדיווח בוואלה! NEWS, אכן נרשמת מגמת הצטרפות של בדואים בדרום המדינה לדאעש. מגמה נוספת היא שימוש הולך וגובר של הארגון בשיטת חפירות, "המעידה על התבססות במרחבי לחימה, שימוש ברקטות בעלות חומר נפץ במשקל של טון".

בעניין חיזבאללה, מסרו הגורמים כי אמצעי הלחימה שבהם משתמש הארגון השיעי בלבנון מגיעים מאיראן. הגורמים הדגישו כי בצה"ל עוקבים אחרי הפעילות של הארגון, "שמפעיל פלטפורמות של גדודי קרב משולבים בארטילריה ומזל"טים והם באים לידי ביטוי בהישגים שלהם בשדה הקרב". כמו כן, הגורמים העריכו כי בידי חיזבאללה עשרות מזל"טים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully