וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות הציבורית: ראש מועצה אזורית התפטר מתפקידו

מרדכי דהמן, ראש המועצה האזורית מגילות שנחקר בעבר במסגרת הפרשה, הודיע כי החליט לסיים את תפקידו. "נקלעתי לאירועים שלצערי עומדים בבסיס החלטתי לסיים את תפקידי", כתב לתושבים

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

מרדכי דהמן, ראש המועצה האזורית מגילות שנחקר בעבר בפרשת השחיתות הציבורית, הודיע הבוקר (שני) על התפטרותו מתפקיד ראש המועצה. "נקלעתי לאירועים שלצערי עומדים בבסיס החלטתי לסיים את תפקידי", כתב במכתב לתושבים. "אני לא אדם מושלם ולא חף מטעויות שבוצעו, ועליהן אני מצר. עם זאת, אני רוצה שתדעו שהכול נעשה למענכם ולמען היישובים, ומעולם לא, חלילה, להשגת רווח אישי".

במסגרת הפרשה המסועפת, נעצרו בשבוע שעבר ארבעה חשודים נוספים - אלכס ויז'ניצר, יו"ר דירקטוריון נת"ע לשעבר; ישראל יהושע, לוביסט; שי ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר; ושאול מזרחי, יו"ר דירקטוריון משכ"ל, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי. אחרי שבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם, הם שוחררו למעצר בית.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 חושדים כי הארבעה מעורבים במנגנון דומה לזה שחשפה המשטרה במהלך כל פרשת השחיתות המסועפת. במסגרת מנגנון זה, לפי החשד, הועברו כספים קואליציוניים, בעיקר ממפלגת ישראל ביתנו לרשויות מקומיות לטובת פרויקטים וחזרו לכאורה בדרך עקיפה לכיסם של בכירים במפלגה, בהם סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום.

פרשת השחיתות בפוליטיקה
גל מעצרים נוסף בפרשת השחיתות בפוליטיקה: 4 חשודים בעבירות שוחד
רב השומרון: הגדרת מסיקה עד מדינה מטעה, מעשיו חסרי ערך פלילי
פרשת השחיתות בפוליטיקה: פאינה קירשנבאום ו-11 נוספים יואשמו

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
להב 433/יותם רונן

לפני כחודש וחצי אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר במשטרה כי ישנה כוונה להמליץ על הגשת כתבי אישום נגד לפחות 12 חשודים בפרשה. בין היתר, יואשמו סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, ואלכס ויז'ניצר, שעמד עד לאחרונה בראש חברת נת"ע, האחראית על בניית הרכבת הקלה בגוש דן. במהלך גיבוש הראיות לצורך הגשת כתבי האישום גייסו במשטרה שבעה עדי מדינה, ובהם גרשון מסיקה, שהתפטר לאחרונה מראשות המועצה האזורית שומרון.

במשטרה שרטטו במהלך החקירה הארוכה "פירמידה" לכל אחת מ-15 תתי-הפרשות בפרשת השחיתות הסבוכה. לפי התמונה שהתקבלה במשטרה, קירשנבאום עמדה בראש כל פירמידה, כמי שעל פי החשד קיבלה כספים לחשבונות הבנק שלה. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד. גודובסקי, לפי החשד, היה מי שפעל כמאכער – יצר קשר עם גופים שונים, ובהם עמותות וחברת נת"ע, והעביר להם כספי ציבור. בהמשך קיבלו השניים לכאורה בחזרה לכיסם חלק מהכספים שהעבירו לגופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully