וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אור - האם יימצא פתרון להמשך קיומי של מפעל אור לעיוור?

רמי שני

18.8.2015 / 8:05

מפעל תעסוקתי לעיוורים ובעלי נכויות בקריית גת עומד בפני סכנת סגירה. משרד הרווחה טרם העביר את תשלומי התמיכה הנדרשים לשם תפעולו של המפעל ולכן גם העירייה מנועה מלהעביר תקציבים נוספים. העובדים חוששים שלא ימצאו חלופה תעסוקתית. משכורתם האחרונה טרם שולמה

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

עמותת 'אור לעיוור', מנהלת בשנים האחרונות מפעל תעסוקתי לעיוורים ובעלי נכויות שונות תוך שמירה על איזון כלכלי עדין ותשלום משכורות שוטף לעובדים. "אנחנו מחכים לתקציבים שהובטחו לנו על פי הסכם ומגיעים בכל שנה ממשרד הרווחה", אומר אבנר כחלון, יושב ראש עמותת 'אור לעיוור' בעיר.
"ללא הסכם חתום שיביא את כספי הרווחה אין לנו תקציב לתפעול ואין לנו יכולת לשלם שכר קבוע לעובדים ולא דמי אחזקה למפעל. בנוסף לכך, העירייה לא יכולה לתרום את חלקה ולשלם לנו עבור עלויות השכרת המבנה וחשבונות החשמל. גמרנו את כל הרזרבות התקציביות שלנו. שילמתי כבר 2 משכורות לעובדים מכסף שאין לי ונכון להיום, אני חייב להם משכורת אחת שלא שולמה", כך כחלון אומר.
על עובדי המפעל מוטלות עבודות פשוטות יחסית , המפעל עבורם הוא הרבה יותר ממקור תעסוקה. לצד עיצוב אריזות מוצרי אלקטרוניקה ופרזול עוסקים במפעל גם בייצור אריזות למשחקי ילדים הנמכרים למוסדות חינוך בסביבה, ובשביל העובדים זה בהחלט עניין להתגאות בו. "אנחנו פה בשביל לעבוד , להעביר את הזמן, לדבר עם חברים - אלה החיים שלנו", אומר דוד קלנדרוב, אחד העובדים. "אם יש לבנאדם בשביל מה לקום בבוקר זה הדבר הכי חשוב בעולם. אני לא רוצה לדמיין לאן זה יכול להגיע אם המפעל ייסגר" אומר עובד אחר ורומז בדבריו לגרוע מכל. העובדים מודעים למצבם הבעייתי. הליכה הביתה מבחינתם היא לא חלופה אפשרית.

גרירת הרגליים התמוהה במשרד הרווחה מעוררת כעס רב בקרב אנשי העמותה. "אנשים ברווחה ישנים בעמידה. לא מעניין אותם מה קורה אתנו. הם יושבים במשרד ומקבלים את המשכורת שלהם", לדברי כחלון. גורמים מטעמו של שר הרווחה ישראל כץ ביקרו לאחרונה במפעל והבטיחו לעזור בפתרון הבעיה, עד כה ללא תוצאות. "זה מפעל חיים שלי, הקמתי אותו ב10 אצבעות, קיבלתי אותו לפני 13 שנה במצב קריטי עם גירעונות ענק וניהול לא תקין . היום אנחנו אחד המפעלים היפים ביותר בארץ והנגישים ביותר. אנחנו נגדעים כשאנחנו בשיאנו", כך מסכם כחלון בעצב את מצב העניינים.
ממשרד הרווחה נמסר בתגובה לטענות כי "המשרד לא סוגר את הפעילות וימשיך להעביר תשלומים באופן סדיר כך שאף אדם לא ייפגע. מדובר במפעל לעיוורים שהוא אחד מחמישה מפעלים לעיוורים שלא עברו מכרז של משרד הרווחה בשל אי עמידה בדרישות הסף. המשרד נערך למכרז משלים בזמן הקרוב"

תגובת משרד הרווחה:
"המשרד לא סוגר את הפעילות וימשיך להעביר תשלומים באופן סדיר כך שאף אדם לא ייפגע.
מדובר במפעל לעיוורים שהוא אחד מחמישה מפעלים
לעיוורים שלא עברו מכרז של משרד הרווחה בשל אי עמידה בדרישות הסף. המשרד נערך למכרז משלים בזמן הקרוב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully