וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: מטיף קיצוני המתנגד לחיזבאללה ומבוקש מ-2013 נעצר

השייח אחמד אל-אסיר, שהיה מעורב בתקיפות נגד הצבא המקומי, נעצר בנמל התעופה של ביירות כאשר היה בדרכו למצרים עם דרכון מזויף. ככל הנראה שינה את חזותו החיצונית על ידי ניתוחים פלסטיים

המטיף הקיצוני הסלפיסטי אחמד אל-אסיר, במשרדו בעיר צידון. לבנון, יוני 2013. רויטרס
אחד מראשי המתנגדים לחיזבאללה. אחמד אל-אסיר במשרדו בעיר צידון, ב-2013/רויטרס

הרשויות בלבנון עצרו את השייח הסוני אחמד אל-אסיר, מטיף איסלאמיסטי קיצוני המבוקש במדינה מאז שנת 2013 - כך מסר היום (שבת) גורם ביטחוני בכיר במדינה. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי אל-אסיר נעצר בנמל התעופה של ביירות בעת שניסה לעזוב את המדינה.

גורמים רשמיים במדינה מסרו ל-BBC שהוא נעצר בדרכו למצרים כשהוא משתמש בדרכון מזויף ולאחר ששינה את חזותו החיצונית, ככל הנראה על ידי ניתוחים פלסטיים.

צבא לבנון בעיר צידון. יוני 2013. AP
אזור הקרבות בין אנשיו של אל-אסיר לצבא לבנון ב-2013 בצידון/AP

אסיר, אחד מראשי המתנגדים לחיזבאללה, מבוקש מאז שנת 2013 בחשד שהיה מעורב בתקיפות נגד צבא לבנון בעיר הנמל צידון, שבהן נהרגו 17 חיילים. כמו כן, הוא חשוד שהוביל את תומכיו להילחם לצד המורדים בסוריה, בתגובה לתמיכת חיזבאללה בנשיא בשאר אסד.

באותה שנה נתפס אחד מתומכיו במחסום צבאי בצידון כשבחזקתו תתי-מקלע וטילים. בעקבות זאת הגיע צבא לבנון למתחם שבו התגורר אל-אסיר בעיר, שם נמצאו כלי נשק רבים ומדי צבא. אל-אסיר קרא בעבר לכל הסונים לערוק מצבא לבנון ולהצטרף לשורותיו. ניסיונות שנעשו בעבר מצד אנשי דת סונים אחרים לתווך בינו לבין הצבא, נכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully