וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאנו את הילד": האזינו לחילוץ בן ה-8 שנפל לבור במעלה אדומים

יהושע בריינר

12.8.2015 / 10:35

עידו מור נעדר אתמול במשך שעות ארוכות ונמצא לקראת חצות בתוך בור בבית ספר בעירו כשהוא חבול בראשו. אזרח ערני שהבחין באופניו הזעיק עזרה והרגיע אותו בזמן שבכה: "הכול יהיה בסדר, אבאל'ה"

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: יאיר דניאל

"מצאתי את הילד! הכול בסדר עידו, הם כבר מגיעים ונוציא אותך מפה". כך נשמע בשיחת הטלפון כונן מד"א אדומים ספי קינן שמצא אתמול (שלישי) את עידו מור, ילד בן שמונה ממעלה אדומים שנעדר מביתו במשך שעות ארוכות. מור, שעקבותיו נעלמו מאז השעה 15:30 בצהריים, נמצא לקראת חצות בין שני קירות בחצר בית ספר ביישובו כשהוא חבול בראשו.

בשיחת הטלפון הנרגשת נשמע האזרח מדווח למשטרה על מציאתו של מור לאחר שעות ארוכות של דאגה וחרדה לשלומו. "אל תדאג אבא'לה, הכול יהיה בסדר", אמר האיש בניסיון להרגיע את מור, שנשמע בוכה. הילד המשיך לשהות לצד הילד עד להגעת השוטרים. בשיחה נשמעים כוחות המשטרה בניסיונם לחלץ את מור, שפונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים במצב בינוני עד קשה. הבוקר נמסר מהמוסד הרפואי כי מצבו השתפר ומוגדר עתה קל עד בינוני.

"האירוע החל בשמנה בערב. האם מדווחת שבנה בן השמונה לא שב הביתה אחרי שיצא בצהריים עם אופניו", סיפר פקד ליאור אבודרהם ממשטרת מעלה אדומים, שפיקד על מבצע החיפושים. "הבנו כבר בהתחלה שמדובר באירוע משמעותי ונתנו לו באופן מידי עדיפות מיוחדת. מדובר בילד קטן, נורמטיבי. אנחנו גם בגזרה סמוכה לכפרים פלסטינים וחששנו מאפשרות שמדובר באירוע פעילות חבלנית עוינת (פח"ע). כלל הניידות החלו בסריקות, הקפצנו מסוק וכן את יחידת החילוץ מגילות, וביחד עם עוד מאות מתנדבים התחלנו בחיפושים. גם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עודכן באירוע על מנת לשלול כי מדובר בחטיפה".

האזינו לשיחת הטלפון: המחלצים מגיעים לילד שנפל לבור. ספק 500
נמצא לאחר שעות ארוכות של חרדה. עידו מור ממעלה אדומים/ספק 500

אבודרהם תיאר את המצב שבו מצאו את הילד. "לאחר השעה 23:30 בלילה התקבלה שיחת הטלפון מאזרח שמגלה את הילד בבית ספר, לאחר שאופניו נראו מחוץ למבנה. עם קבלת השיחה הוצאנו ניידות למקום והקטין נמצא כשהוא שמוט עם ראשו כלפי מעלה ורגליו באוויר. להערכתנו הוא נפל מגובה והיה לכוד במשך שעות ארוכות בין קיר בית ספר לכלוב של פינת החי במקום, וכתוצאה מכך נחבל בראשו. לאחר החילוץ הוא פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם והבוקר שוחחתי עם אמו ומצבו השתפר מאוד", אמר.

לדבריו, מציאת הילד לאחר החיפושים הנרחבים כשהוא בחיים הובילה את השוטרים באזור לשחרר אנחת רווחה. "זה סיפוק אדיר. היו מעורבים פה מאות מתנדבים שהגיעו לסייע. מדובר באירוע בסדר גודל רחב היקף, וכשאתה מבין שהילד אותר בחיים, אז אבן גדולה נגולה מהלב", סיכם אבודרהם.

סגן ראש עיריית מעלה אדומים, בוריס גרוסמן, אמר הבוקר כי הוא מודה למאות מתושבי העיר שיצאו לסייע בחיפושים לצד כוחות הביטחון, המוקד העירוני וסיירות ההורים. "העזרה ההדדית ותחושת האחריות הופכת את העיר הזאת מקום כל כך מיוחד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully