וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת חששה מדין משמעתי - והזריקה לעצמה אינסולין לשריר

12.8.2015 / 8:19

פרמדיקית צבאית שהביעה התנגדות למעבר לעיר הבה"דים בדרום הודיעה על חופשת מחלה בבית. כשחזרה ליחידתה הודתה בפני קצינה כי עבדה במד"א, וכשהתבשרה כי בשל כך תעמוד לדין והזריקה לעצמה אמפולה לשריר. בתום סדרת בדיקות היא שוחררה ובהסדר טיעון הורדה לדרגת טוראי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
עיר הבה"דים בנגב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כתב אישום הוגש לפני כחודשיים לבית הדין הצבאי במחוז שיפוט המטה הכללי, נגד פרמדיקית צבאית בגין השתמטות, לאחר שעבדה במד"א בעת ששהתה בחופשת מחלה. מכתב האישום שהגישה התובעת הצבאית, סרן פרידה וול-קטנוב, עולה כי לפני כשנה קיבלה הפרמדיקית הודעה ממפקדיה על שיבוצה בבסיס צה"ל בדרום הארץ והיא הביעה התנגדות לכך. לאחר קבלת ההודעה שהתה הנאשמת בביתה עקב מחלה, אך עם חזרתה הודתה בפני קצינה ביחידה כי בעת חופשת המחלה עבדה במד"א. הקצינה הודיעה לה כי בשל כך היא עתידה להישפט בדין משמעתי.

הפרמדיקית, שחששה מהעונש הצפוי, הוציאה מתיקה האישי מזרק ואמפולת אדרנלין וביקשה מהקצינה להזריק לה את החומר. משסירבה, ניסתה הפרמדיקית להזריק לעצמה את החומר לתוך השריר, אך חלק מהחומר נשפך. נחושה בדעתה, היא נטלה אמפולה נוספת והפעם הצליחה להזריק לעצמה את החומר. בעקבות ההזרקה היא חשה ברע ופונתה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה ובתום סדרת בדיקות שוחררה. כעבור חודש היא פוטרה מצה"ל, שבינתיים הוריד את הפרופיל שלה ל-21.

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
למצולמת אין קשר לתוכן הכתבה/דרור עינב

אב בית הדין, סגן-אלוף שחר גרינברג, ושני חברי ההרכב, רב-סרן איליה גלטמן ורס"ן תומר ניאזוף התחשבו במצבה הנפשי של הפרמדיקית, ואימצו הסדר טיעון שעליו הסכימו הסנגור, עו"ד שי רודה, והתביעה הצבאית. לפי ההסדר, כתב האישום תוקן ל"עבירת התנהגות שאינה הולמת" ונגזר עליה לשלם פיצוי לצה"ל בסך 2,200 שקלים, קנס בסך 10,800 שקלים והורדה לדרגת טוראי.

עו"ד רודה מסר בתגובה להחלטת בית הדין הצבאי :"מדובר בחיילת שהייתה במצב נפשי קשה בעת ביצוע המעשה, והביעה רצון אמיתי להמשיך ולשרת בפני גורמי בריאות הנפש. העונש משקף את נסיבות האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully