וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בקוסטה ריקה: צבוני הים החלו לבקוע בחוף הילטון בתל אביב

11.8.2015 / 14:17

עונת הבקיעה של הצבונים בעיצומה, אלא שעל פי האקולוג ד"ר יריב מליחי, פעמים רבות הם אינם שורדים בגלל שהולכים אל עבר התאורה שעל החוף במקום אל המים - ומתייבשים. "בעבר היו אלפי צבות ונשארנו כיום עם 50 נקבות בלבד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

חוף הילטון בתל אביב הפך בימים האחרונים לשמורת טבע אקזוטית, כאשר ניתן לראות צבי ים קטנים בוקעים מן הביצים אל החול ומתהלכים לעבר הים. מדובר בעונת ההטלה של הזוחלים, ובה הצבות עולות אל החוף ומטילות את הביצים. "במאי החלו הצבות לעלות על חופי ישראל ולהטיל", אמר ד"ר יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים. "בימים אלה יש בקיעות, והצבונים הקטנים חוזרים אל הים כדי להמשיך את מחזור החיים", הוסיף בשיחה לאולפן וואלה! NEWS.

"ישראל הייתה בעבר 'קוסטה ריקה של צבוני הים', בגלל הדלילות של התושבים", סיפר ד"ר מליחי על הימים שלאחר קום המדינה. "אבל לאט לאט החופים נתפסו, והיום, מאלפי צבות נשארנו עם 50 נקבות של צבונים, שעדיין מתעקשות לעלות להטיל ביצים בחופים כמו פלמחים, נתניה, חיפה, חדרה ועוד".

צב ים. AP
צב ים/AP

עבור מי שמתכוון לנסוע עוד הערב לחוף ולחפש את הצבים הקטנים, צפויה אכזבה גדולה, משום שרק בשעות הלילה המאוחרות מתחילות ההתרחשויות. "ההטלה והבקיעה מתבצעות בלילה", אמר ד"ר מליחי, "אבל אנחנו לא משאירים מקום ליד הגורל ועושים הכול כדי שזה יקרה כמו שצריך. אנחנו לוקחים את הביצים שמוטלות בחופים עירוניים ומעבירים אלינו לחופים של שמורות טבע. מי שרוצה, יכול לבוא אלינו לשמורות עם המשפחה ולראות את הבקיעה ואת ההליכה חזרה לים".

ד"ר מליחי הוסיף כי בחוף הילטון, התאורה מסיתה את הצבים ממסלולם אל הים ולכן, כמה מהם מתים כאשר הם טועים בדרך. "כשהצבונים בוקעים הם חייבים לחזור לים כמה שיותר מהר. ובכל מקום טבעי, הים הוא המקום הבהיר ביותר", אמר. "בחוף הילטון הם הלכו לכיוון הבהיר, לכיוון האור, אבל הם הלכו הפוך בגלל התאורה על החוף והמסעדות והתבלבלו, התייבשו ולא מצאו את דרכם לים. ההפרעה הכי גדולה לבקיעות, היא תאורה על חוף הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully