וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז האסון בפוקושימה: יפן חידשה פעילות בכור גרעיני

11.8.2015 / 12:38

לאחר ארבע שנים, הכור בעיר סנדאי שב לפעול. ראש הממשלה אבה, שרוצה להתבסס על אנרגיה גרעינית, הבטיח כי הוא עומד בתקנות המחמירות ביותר. ואולם, הציבור לא משתכנע. "חיי אדם והטבע יקרים יותר מהכלכלה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יפן חידשה היום (שלישי) פעילות בכור גרעיני לראשונה מאז האסון בפוקושימה ב-2011. זאת במסגרת תקנות הבטיחות החדשות שנכנסו לתוקף וניסיונו של ראש הממשלה שינזו אבה להבטיח לציבור שהתעשייה עתה בטוחה. הכור בעיר סנדאי שבצפון המדינה צפוי לשוב לפעילות מלאה תוך כמה ימים. עד כה, רק חמישה כורים מתוך 25 הפועלים ב-15 תחנות שונות ברחבי יפן הורשו לחדש את פעילותם. הכור בסנדאי לא פעל בארבע השנים האחרונות ומדענים טוענים כי ייתכנו כשלים טכניים שיגרמו להשבתתו המוקדמת.

אבה ורוב ראשי התעשייה ביפן מעוניינים לשוב ולהסתמך על אנרגיה גרעינית כדי לחסוך את מחירי דלק, אולם סקרים מצביעים על כך שמרבית התושבים מתנגדים לתכנית בעקבות האסון הגרעיני שנגרם כתוצאה מרעידת האדמה והצונאמי לפני ארבע שנים. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית טען כי בזכות התקנות החדשות האסון בפוקושימה לא יכול לחזור על עצמו, אולם המפגינים שהתאספו מחוץ לכור לא השתכנעו.

עובדים בכור הגרעיני בסנדאי, יפן, עם חידוש פעילותו, 11 באוגוסט 2015. רויטרס
עובדים בכור בסנדאי, היום/רויטרס

"צריך שתכנית הפינוי תתבסס על כיוון הרוח. תכנית הפינוי הנוכחית היא חסרת הגיון", אמר שויי נומורה בן ה-79, שעבד בעבר במפעל לייצור ציוד גרעיני, שעתה מתנגד לשימוש באנרגיה גרעינית ומתגורר במחנה מחאה הסמוך לכור בסנדאי. בין המפגינים היה גם נאוטו קאן, שהיה ראש ממשלת יפן בזמן המשבר הגרעיני והפך מאז למתנגד נחרץ לשימוש באנרגיה גרעינית. "חיי אדם והטבע יקרים יותר מהכלכלה", אמרה אישה צעירה בריאיון בערוץ הטלוויזיה הלאומי.

אבה הדגיש כי רק הכורים שיעמדו "בתקנות המחמירות ביותר בעולם" יורשו לשוב לפעילות, אחרי שכל תחנות הכוח הגרעיניות ביפן הושבתו בעקבות האסון בפוקושימה. הכור בסנדאי נמצא במרחק הגדול ביותר מבין יתר הכורים מהבירה טוקיו, שם מתאספים לעתים קרובות מפגינים מחוץ ללשכתו של אבה במחאה על המהלך לחידוש הפעילות הגרעינית במדינה.

באסון הגרעיני החמור ביותר מאז זה שאירע בצ'רנוביל 25 שנה קודם לכן, הותכו הכורים בתחנת הכוח בפוקושימה וגרמו לפליטת חומרים רדיואקטיביים. כתוצאה מכך פונו מבתיהם 160 תושבים, כשרבים מהם טרם חזרו למקום מגוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, בטקס לציון 70 שנה להטלת פצצת האטום על נגסאקי, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
רבים מתנגדים לתכנית שלו. ראש ממשלת יפן אבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully