וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 הפגינו בתל אביב: "הממשלה עושה הכול להשמיד את החקלאות"

10.8.2015 / 20:02

החקלאים קראו לממשלה לערוך שורת רפורמות בענף. להפגנה הצטרפו גם ח"כים מהאופוזיציה. ח"כ ילין קרא לשר אריאל להתפטר "אם אינו מסוגל לגרום לממשלה להוציא את הרפורמות לפועל"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

כ-200 חקלאים הפגינו הבוקר (שני) מול משרד החקלאות בבית דגן בדרישה לערוך שורת רפורמות בענף על מנת לעודד את הרווחיות בו. בין היתר, הם דרשו לבטל את המס על העסקת עובדים זרים. כוחות גדולים של משטרת ראשון לציון, בפיקודו של ניצב-משנה איציק מנשה, אבטחו את ההפגנה.

בהפגנה השתתפו גם חברי כנסת מסיעות האופוזיציה. "ממשלות ישראל מאפשרות ריכוזיות בעלי הון חונקים", אמרה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). "ממשלות הימין באופן קבוע הורסות את החקלאות בשביל שיקולים לאומניים נטו. הגיע הזמן להפוך את סדרי העדיפויות".

הפגנת חקלאים נגד משרד החקלאות, צומת בית דגן, 10 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הפגנת החקלאים, היום/מגד גוזני

חבר מפלגתה, ח"כ דני עטר, הוסיף: "הבעיה העיקרית היא העובדה שיש תהליך שחיקה מתמשך
ב-20 השנים האחרונות. שותפות לו כל ממשלות ישראל. במקום לתפוס את החקלאות כחלק מהחיים הערכיים, שוחקים את החקלאות, תופסים אותה כחלק מתפיסה כלכלית, רוצים בסופו של דבר לסיים עם שניים-שלושה אוליגרכים שינהלו את כל החקלאות. ברור שתוך עשר שנים זה יקרה". הוא קרא לשר החקלאות, אורי אריאל, להתפטר מתפקידו "אם הוא לא מסוגל לגרום לממשלת ישראל להוציא את הרפורמות לפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת חקלאים נגד משרד החקלאות, צומת בית דגן, 10 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הפגנת חקלאים נגד משרד החקלאות, צומת בית דגן, 10 באוגוסט 2015/מגד גוזני

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) קרא לאריאל ולשר האוצר משה כחלון, "להתאחד עם החקלאים ולהגיע למתווה לטווח ארוך". לדבריו, "אי אפשר להאשים את החקלאים שהם אחראים על יוקר המחיה. מישהו גוזר קופון על חשבון החקלאים. אנחנו כנבחרי ציבור צריכים לעשות את זה עכשיו - לתכנן את החקלאות לטווח ארוך. כשמתחילים להחרים את ישראל, רצוי שהביטחון התזונתי יהיה בידיים שלנו".

הפגנת חקלאים נגד משרד החקלאות, צומת בית דגן, 10 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הפגנת חקלאים נגד משרד החקלאות, צומת בית דגן, 10 באוגוסט 2015/מגד גוזני

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, הסביר את הסיבה למחאה. "אנו מוחים נגד התנהלות המדינה נגד החקלאים", אמר. "מדינת ישראל עושה הכול להשמיד את החקלאות. לא ראוי שיורידו בחוק ההסדרים ענפים שלמים שינהלו איתנו מו"מ הגון כדי להתייעל, שהצרכנים יוכלו לקנות בזול ונוכל להתפרנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully