וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים בלי מים ומעלית - בגלל טעות של חברת חשמל

11.8.2015 / 9:00

חברת החשמל ניתקה בטעות את הזרם לשטח שני בניינים בתל אביב, במקום לדייר שלא שילם חוב. "סיוט. 11 קומות בלי מעלית ובלי מים", סיפרו בראיון לאולפן וואלה! NEWS. חברת החשמל: "מתנצלים על הפגיעה"

עריכה: ניר חן

שמונים דירות בשני בניינים בתל אביב נותרו ללא חשמל באזורים הציבוריים וללא מים בדירות במשך ארבעה ימים, מיום חמישי ועד יום ראשון, בגלל טעות של חברת החשמל. המים נותקו משום שמדובר בבניין שמשאבות המים בו פועלות על חשמל, ועד עכשיו, לטענת הדיירים, הם לא מבינים מדוע בוצע הניתוק. "פתאום הפסיק החשמל, זה היה סיוט", סיפר ערן דרוקמן-טל, דייר ברחוב הלח"י שבו נמצאים הבניינים. "אין מעליות, אנשים בקומה 11 צריכים לעלות מהחניון ברגל בשיא החום. אי אפשר לקלח את הילדים בערבים, המחסום החשמלי לא עובד ואי אפשר לצאת מהחניון. הזעקנו גנרטור חלופי, סחבנו בעצמנו בנזין כדי למלא אותו".

לדבריו, ככל הנראה אחד מדיירי הבניין לא שילם את החוב שלו, וחברת חשמל ניתקה בטעות את כל השטחים הציבוריים בבניין. "שמונים משפחות בני ערובה בגלל שדייר אחד לא שילם חשמל", אמר. לדבריו, הדיירים לא עודכנו בדבר. "הם לא הודיעו לנו מראש וגם לא הודיעו לנו אחרי שהם ניתקו. כשהתקשרנו, אמרו לנו שבשל ליקוי בטיחות בבניין הוא נותק מחשמל ולא ידוע מתי יתוקן", סיפר. "בשישי אמרו לנו שהם לא עובדים, כמובן שגם לא בשבת. רק ביום ראשון בערב התקלה תוקנה. עד עכשיו לא הסבירו לנו למה זה קרה, ואם היה ליקוי בטיחות שתוקן. אני, כוועד בית, צריך להבין איך החשמל חזר לבניין, אם יש ליקוי בטיחות כלשהו".

שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
"עד עכשיו לא הסבירו לנו אם היה ליקוי בטיחות שתוקן"/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס

דרוקמן-טל העריך שהסיבה לחיבור חברת החשמל היא פוסט שהוא פרסם בפייסבוק. "חצי שעה אחרי שהעלתי את הפוסט החשמל תוקן. התקשרו ואמרו שזה בגלל בעיה פרטית של הבניין בגנרטור, אך חדר הגנרטור סגור ואין להם בכלל גישה אליו, כמובן שזה שקר גמור", אמר. צפו בריאיון מאולפן וואלה! NEWS.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "החשמל לשני החניונים של הבניינים נותק לאחר התרעה בשל חוב. לצערנו, לא היינו מודעים, כי באחד הבניינים מותקנות משאבות מים המוזנות מאותו מקור חשמלי. הובא לידיעתנו כי המקום הוזן באמצעות גנרטורים ועם הסדרת החוב הוחזרה ההספקה לחניונים. אנו מתנצלים על הפגיעה באספקת המים אשר נעשתה, כאמור, שלא בידיעתנו ובכל מקרה חברת החשמל תלמד את האירוע על מנת שמקרים דומים לא יישנו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully