וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 50% בעבירות הסמים בצה"ל, אסירים ישנו על הרצפה

9.8.2015 / 17:07

מהדוח המסכם של הסנגוריה הצבאית לשנת 2014 עולה כי גדל חלקן היחסי של עבירות הסמים מכלל תיקי המשטרה הצבאית. כמו כן, הדוח חשף כי חיילים נאלצו לישון על רצפת תאי הבידוד באגפים השמורים, ללא שמיכות ומזרונים

שוטר צבאי בכלא צבאי. דובר צה"ל
דוחות הסנגוריה הובילו לשינוי הנהלים בנושא לינת האסירים באגפים השמורים. חייל המשטרה הצבאית במתקן כליאה של צה"ל/דובר צה"ל

הסנגוריה הצבאית בפיקודו של אלוף משנה אשר הלפרין פרסמה אחר הצהריים (ראשון) את דוח סיכום פעילותה לשנת 2014, שבה ייצגה כ-4,000 חיילים, שהם כ-90% מהעומדים לדין בבתי הדין הצבאיים. מהדוח עולה כי בשנת 2014 חלה עלייה קלה במספר תיקי החקירה שהוגשו לבתי הדין הצבאיים, מ-849 תיקים ב-2013 ל-956 תיקים ב-2014. בתוך כך, מספר כתבי האישום שהוגשו בגין עבירות סמים בצה"ל עלה בכ-50%.

דוח הפעילות של הסנגוריה הצבאית מתעד גם את פעילותה למען האסירים במתקני הכליאה הצבאיים. לאחר שביקרה שש פעמים בשלושת מתקני הכליאה הצבאיים, הגישה הסנגוריה קובלנות שהובילו לכמה שינויים ממשיים בהתנהלות בסיסי הכליאה ובזכויות הניתנות לכלואים.

באחד הדוחות שהוגשו, התברר כי החיילים הכלואים בצינוק באגף השמור ישנים על גבי מזרון המונח על הרצפה. בעקבות הממצא המדאיג, הנחה מפקד הכלא להתקין מיטות בתאי הצינוק. בעקבות הדוחות החלו בבתי הכלא הצבאיים לספק לאסירים באגפים השמורים מזרונים ושמיכות גם במהלך היום, לאחר שהנוהל הקודם כלל חלוקה רק בשעות הלילה.

עוד בוואלה!NEWS:
וינשטיין מגביל התערבויות רגב בתקציב התרבות: "פגיעה בחופש הביטוי"
היכן לומדים תלמידי התיכון הערכיים ביותר בישראל?
קורע לב: צפו בתגובת האב שגילה כי בתו בת ה-13 עובדת בזנות

בית המפשט הצבאי בעופר. יותם רונן
הסנגוריה ייצגה ב-2014 כ-90% מהחיילים שעמדו לדין בבתי הדין הצבאיים. בית דין צבאי/יותם רונן

מהדוח עולה כי נוסף לעלייה במספר כתבי האישום בגין עבירות סמים – מ-416 כתבי אישום ב-2013 ל-629 ב-2014, גדל גם חלקם היחסי של תיקי הסמים מבין כלל התיקים שפתחה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). בשנת 2014, היוו תיקי הסמים 66% מבין כלל התיקים שפתחה מצ"ח, לעומת כ-50% בשנת הקודמת.

למרות העלייה המדאיגה בכמות עבירות הסמים בצה"ל, נראה כי פחת מספר התיקים שנפתחו נגד נעדרים משירות צבאי. בשנת 2014 הוגשו לבתי הדין הצבאיים 3,359 תיקים נגד נעדרים מן השירות, לעומת 3,862 תיקים בשנת 2013 – ירידה של כ-15%. מבין החיילים שייצגה הסנגוריה, נגד למעלה מ-3,000 הוגשו כתבי אישום בגין היעדרות מן השירות, ונגד קרוב ל-800 הוגשו כתבי אישום בעקבות חקירות המשטרה הצבאית.

בדוחות שהגישה, העבירה הסנגוריה ביקורת גם על היקף שטח המגורים לכלוא, שלא תאם את הנחיות קצין הרפואה הראשי. כמו כן, בעקבות ממצאיה הוגשו דרישות לקבלת ציוד חדש, כמו כלי מטבח ואוהלים. עוד הוחלט כי יש לאפשר לכלואים להכניס ספרים לאגפים השמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully