וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בר-לב: "נתניהו מטעה את הציבור בעניין הסכם הגרעין"

9.8.2015 / 20:47

חבר הכנסת מהמחנה הציוני אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי ראש הממשלה מציג מציאות שטוחה ולא נכונה לפיה אם הקונגרס האמריקני יפסול את ההסכם הוא ייעלם. "אם הקונגרס לא יאשר את ההסכם, איראן תוכל לצאת ממנו ולהתקדם לפצצת אטום"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

חבר הכנסת עמר בר-לב טוען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מטעה את הציבור בישראל בכך שהוא אומר שעתידו של הסכם הגרעין תלוי בקונגרס האמריקני. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הסביר בר-לב כי טענת נתניהו, לפיה אם הקונגרס יפסול את ההסכם הוא ייעלם, שגויה לחלוטין.

"ההסכם הוא בין איראן, שש המעצמות ומועצת הביטחון", אמר בר-לב. "חמש המעצמות ומועצת הביטחון של האו"ם כבר אישרו את ההסכם. ההסכם הוא חתום, הסנקציות הכלכליות הולכות לרדת מעל איראן עד סוף השנה הזאת. אם הקונגרס לא יאשר את הסכם, במצב כזה, על פי סעיף 36, לאיראן מותר לצאת מההסכם. היא לא תיתפס כמפרה את ההסכם ואז גם הסנקציות הכלכליות הוסרו וגם תהיה לה פצצת אטום, לכן זה מאוד מסוכן העימות הזה עם ארה"ב מעבר ליחסי ישראל- ארה"ב. אם ארה"ב לא תאשר את ההסכם, זה מאפשר לאיראן לצאת מההסכם ולהתקדם לפצצת אטום".

עומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל בעבר. מרץ 2015. מגד גוזני
עמר בר-לב באולפן וואלה! NEWS/מגד גוזני

בר- לב הוסיף, כי ההסכם עם איראן הוא חתום וגמור ולכן צריך לחשוב מה עושים הלאה עם ההסכם. לדבריו, בהנחה שההסכם יכובד, האיום הגרעיני, שהוא איום קיומי על מדינת ישראל, יפחת דרמטית בעוד שנה. ח"כ בר-לב התייחס לעובדה שעמדתו שונה מעמדת יו"ר מפלגתו, ח"כ יצחק הרצוג ואמר: "יש דעות שונות. אני לא בטוח שיו"ר המפלגה שלי מסכים לכל מילה שאני אומר וכנ"ל להפך. מתוקף הניסיון שלי, תפקידי בוועדת החוץ והביטחון, לאמירה שלי יש תקיפות רבה ואני מנסה להעיר את הציבור. המציאות היא לא שטוחה כפי שראש הממשלה מציג אותה".

לדברי בר-לב, "הפוליטיקאים שלנו, מראש הממשלה ועד אחרון הפוליטיקאים, מתחרים ביניהם מי אומר שההסכם יותר רע או יותר גרוע. ההסכם הוא לא טוב, אין על זה ויכוח, אבל ההסכם הוא חתום. השאלה מה עושים הלאה, צריך להסתכל איפה הנקודות בהסכם הזה שהן לזכותינו". הוא הוסיף: "האיום הגרעיני הקיומי על מדינת ישראל, בהנחה שההסכם יקוים, בעוד שנה, הוא יהיה נמוך מאשר היום. זה דבר מאוד חשוב הורדת איום קיומי על מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully