וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריז יוקם "חוף תל אביב"; פרו-פלסטינים מתכננים מחאה

ביום חמישי ייערך אירוע חגיגי על נהר הסיין שידמה חוף תל אביבי. כצפוי, המאורע מהווה כר פורה לתומכי החרם על ישראל, המבקרים את ראשת עיריית פריז: "תל אביב נבנתה על חורבות שבעה כפרים פלסטיניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראשת עיריית פריז אן הידאלגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי הקרוב ייפתח בפריז חוף מלאכותי שייקרא "תל אביב על נהר הסיין". החוף, שייפתח בסמוך לגשר נוטר דאם, יפעל יום אחד בלבד ויכלול פעילויות כמו משחקי מטקות ושש-בש, יוגש פלאפל וייערכו מסיבות חוף שבהן תושמע מוזיקה ישראלית.

הרעיון להקמת החוף המלאכותי הוא תולדה של שיתוף פעולה בין עיריות פריז ותל אביב. ראשת עיריית פריז אן הידאלגו ביקרה בתל אביב במאי בשנה שעברה והתרשמה לטובה מהחוף בעיר ללא הפסקה. בפגישתה עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הוא העלה את ההצעה להקים את "החוף התל אביבי" בפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאה בטוויטר נגד "חוף תל אביב": "אתה מסוגל לראות את הים? לשמוע את רעש הגלים? לשחק על החוף? אני אוהב את החומה היפה שלי"./מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שכפי שהיה ניתן לחזות, הקמת החוף הובילה לתגובה חריפה מצד מתנגדי ישראל, בפרט על רקע ציון שנה למבצע "צוק איתן", המכונה בפיהם "הטבח בעזה". פעילים פרו-פלסטיניים וחברי ארגון החרם (BDS) מתכננים לערוך מהומות ומחאות בעקבות הקידום שנערך לישראל בחסות עיריית פריז.

"שנה לאחר מבצק 'צוק איתן' בעזה, פחות מחודש אחרי החלטת הפרלמנט הישראלי על חוק הזנה בכפייה לאסירים, שבוע אחרי שריפתה של משפחת דוואבשה בחיים בדומא בגדה המערבית הכבושה, החדירה של תל אביב לחוף של פריז היא פרובוקציה אמיתית", נכתב בהצהרה של BDS צרפת. הארגון, שקרא לתושבים להציף את עיריית פריז בהודעות דואר אלקטרוני ולהגיב בדף הפייסבוק של הידאלגו, הוסיף ש"תל אביב אינה עיר ככל האחרות. היא נבנתה על חורבותיהם של שבעה כפרים פלסטיניים".

פעילי BDS וארגונים פרו-פלסטיניים נוספים אכן מביעים את מחאתם ברשתות החברתיות ובמיילים מלאי ביקורת וזעם לראשת העיר במחאה נגד האירוע. אחד מהם כתב לעירייה: "בזמן שאנשים חגגו בחופי תל אביב, ילדים פלסטינים נטבחו כמה עשרות קילומטרים משם בחופי עזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לדמוקרטיה אסור לשתף פעולה עם אפרטהייד קולוניאליסטי". עוד מחאה מהטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, עלו גם קולות התומכים בהחלטת עיריית פריז ובישראל. לאונל שוקרון, מנהל "הסוכנות התרבותית", החברה שמפיקה את האירוע, אמר שהרעיון הוא "לתת לפריזאים ולתיירים את החוויה התל אביבית מבלי הצורך לנסוע מחוץ לעיר". שגרירות ישראל בפריז מקדמת את האירוע בדפי הפייסבוק והטוויטר שלה.

עיריית פריז הודיע ש"היום החגיגי הזה, הפתוח לכולם, מדגיש את החיבורים החזקים בתחומי התרבות וההיי-טק בין פריז לתל אביב". כמו כן, בניסיון למתן את הלחצים של תומכי החרם על ישראל, הודיעה עיריית פריז שהיא "מקדמת שותפויות עם עיריית בית לחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully