וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שערי צדק" לצעירה שנאנסה בידי גבר שהתחזה לרופא: לא אחריותנו

6.8.2015 / 14:09

ג' אושפזה ב-2011 בבית החולים עקב תאונת דרכים. כשהיא מטושטשת וכאובה, נלקחה לבדיקה גינקולוגית, שם נאנסה על ידי גבר שהציג עצמו כרופא. עכשיו היא תובעת את בית החולים כיוון שלא מנע את המעשה

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
הפנו אצבע מאשימה כלפי חברת האבטחה. בית החולים שערי צדק/מור שאולי

ג', צעירה דתייה בשנות ה-20 לחייה, אושפזה ב-2011 בבית החולים שערי צדק בירושלים בעקבות תאונת דרכים שבה הייתה מעורבת. כמה שעות לאחר מכן התבקשה לגשת לאחד החדרים כדי לעבור בדיקת אולטרסאונד, שם נאנסה על ידי גבר שהתחזה לרופא.

לאחרונה הגישה ג' תביעה באמצעות עורכת דינה רוני אלוני סדובניק, נגד בית החולים כיוון שלא מנע את המעשה, התנער בתגובה מכל אחריות והפנה אצבע מאשימה כלפי חברת האבטחה שהפעיל. "המודיע יטען כי אין לו כל אחריות או חבות כלפי התובעת בקשר לאירוע הנטען", כתבו עורכי הדין של בית החולים בתגובה לתביעה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"בחדר, בפנים, כשזה קרה, עזב אותי חלק ממני, לא הייתי שם"/ShutterStock

לפי כתב האישום שהוגש כנגד תאיר קוואסמי, הגבר שהתחזה לרופא, ג' הגיעה לבית החולים בשעות הבוקר המוקדמות, שם נבדקה על ידי הצוות הרפואי. בסביבות השעה 15:00 היא הופנתה לבדיקת אולטרסאונד והמתינה לתורה עם אחיותיה, בסמוך לחדר המיון. באותו זמן הגיע לבית החולים גם קוואסמי, שהבחין בצעירה והאזין להסבר שניתן לה על ידי הצוות הרפואי בנוגע להליך הרפואי שעליה לעבור. "באותו שלב, כבר הוציאו אותי מהחדרון שבו הייתי, וחיכינו במסדרון זמן רב עד שהאח בקבלה יתפנה אלינו, משום שדיבר בטלפון, ויגיד לנו מתי הבדיקה", סיפרה הצעירה בבית המשפט. "לבסוף הוא ענה שבשעה 15:00".

לקראת מועד התור בדק קוואסמי שלוש פעמים את החדר המיועד לבדיקה גינקולוגית, הסמוך לחדר המיון, ובסביבות 15:00 ניגש לצעירה, הציג את עצמו כרופא בבית החולים ואמר לה להתלוות אליו לבדיקת אולטרסאונד. הוא הורה לה לגשת לחדר מספר 21 ואף הראה לה את הדרך. הצעירה ניגשה לחדר עם אחותה, אך קוואסמי הורה לאחות להישאר בחוץ וסגר את הדלת. בעת ששהו בחדר הורה קוואסמי לצעירה להוריד את החצאית ואת התחתונים. ג', שסברה כי מדובר ברופא, נענתה לבקשתו. לאחר שהתפשטה, הורה לה קוואסמי לשבת על כיסא המיועד לבדיקה גינקולוגית. בתגובה, אמרה ג' לקוואסמי כי היא נמצאת בימי המחזור החודשי ולכן מתקשה לפשק את רגליה. קוואסמי פישק בעצמו את רגליה ואז אנס אותה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אבל למה צריך להתפשט?"

"כל זאת אני מתארת כדי לתת לכם מושג על ההתרחשות שעברתי ברגעים שלפני האירוע שלא חלמתי בחלומות הכי הזויים שלי שעומד להתרחש", סיפרה הצעירה. "חשוב לי שתבינו עד כמה הייתי מבוהלת, מטושטשת וכאובה וכמה אבוד אפשר להרגיש במקום שאליו מגיעים אנשים במצב הכי חסר אונים. בחדר, בפנים, כשזה קרה, עזב אותי חלק ממני, לא הייתי שם. הייתי ולא הייתי. הראש שלי כמו נאטם כשהוא ביקש ממני שאתפשט, ואני מנסה להתמודד עם עוצמת הבושה וכל זאת כשאני בטוחה שהוא רופא. קולות דקים צייצו 'אבל למה צריך להתפשט?, איפה השירותים שאוכל לעשות את זה שם בצנעה?'. לחץ, הוא נכנס שוב ולוחץ. אני מתעצבנת: רגע, אני אעשה את זה בקצב שלי. אבל הוא בכל זאת רופא והוא יוצא מעבר לווילון ושוב נכנס וממשיך לזרז. עכשיו הוא כבר עושה בי כבשלו. אני רק צועקת, ובלבי המחשבה שהרופא הזה הוא כמו אנס".

"כל אותו בוקר נשלחתי מבדיקה לבדיקה, כשגופי עדיין מנסה לעכל את הטראומה שחווה, אך התייחסו אליי כאל אדם שמתפקד לגמרי", כתבה ג' לשופטים. "אני מבינה את הקושי בחדר המיון, הרופאים והאחיות ודאי עמוסים עד מעל ראשם, חלקם עובדים במשמרות של יותר מעשרים שעות, וכמובן ההרגל והחספוס כשנפגשים עם כל כך הרבה מקרים קשים, אולם כל זה לא הפחית מתחושת העזיבות שהרגשתי שם, וחוסר האונים הגדול כשעברנו, אחיותיי ואני, מאח לרופא ומרופא לאחות כדי לשאול היכן ומתי בדיוק מתרחשות בדיקות שונות. כך בדיוק זה קרה עם בדיקת האולטרסאונד שהייתי אמורה לעבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד רוני אלוני סדובניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הבדיקה נכנסה אחות לחדר. "'מי זה היה?', צעקה האחות, ואני מתחילה לשאול כמו דיסק שבור, 'מה? הוא לא היה רופא? הוא לא היה רופא? והדמעות סימאו את עיניי, נערה דתייה הייתי ואיש לא נגע בי מעולם, כל שכן באזורי המוצנעים. חזרתי הביתה לעולם שונה לגמרי", היא סיפרה. אלא שקוואסמי נמלט מבית החולים מיד לאחר שאנס אותה ורק לאחר שכוח סיור של המשטרה הצליח לתפוס אותו, הוא הובא לדין. שופט בית משפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, גזר על קוואסמי ארבע שנות מאסר בפועל.

כעת דורשת ג' להטיל אחריות גם על בית החולים, שלא מנע מקוואסמי להיכנס בשעריו ללא הפרעה, להכניס אותה לחדר בדיקה גינקולוגית כשהוא מתחזה לרופא, ולאנוס אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully