וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנה אחרי: קוסובו אישרה הקמת בית דין שיחקור פשעי מלחמה

4.8.2015 / 15:53

הפרלמנט אישר ברוב קולות וחרף החרמת האופוזיציה את הקמת המנגנון, שבו ישבו שופטים ותובעים מרחבי העולם. זאת כדי לחקור אם ארגון גרילה שבו היה חבר גם ראש הממשלה לשעבר הרג מאות עצורים סרבים וצוענים במלחמה ב-1999

הפרלמנט של קוסובו בדיון על הקמת בית דין מיוחד לחקירת פשעי מלחמת קוסובו, 3 באוגוסט 2015. AP
הדיון בפרלמנט על הקמת בית הדין, הלילה/AP

הפרלמנט של קוסובו אישר הלילה (שלישי) את הקמתו של בית משפט מיוחד לפשעי מלחמה. ההצבעה הלילה הייתה המכשול המשפטי האחרון בהקמת המנגנון, שבו ישבו שופטים ותובעים בינלאומיים שישפטו לוחמי גרילה אלבנים, החשודים בהרג עצורים - רובם סרבים - לאחר סיום המלחמה ב-1999.

הפרלמנט אישר את החוק ברוב של 73 תומכים לעומת מתנגד בודד, על אף שהאופוזיציה החרימה את הדיון. אתמול שינו המחוקקים את החוקה כדי שהיא תאפשר את הקמתו של בית
הדיון המיוחד.

ב-2010, מועצת אירופה פרסמה דוח שלפיו מנהיגי ארגון "צבא השחרור של קוסובו" - שכבר פורק - בהם ראש הממשלה לשעבר האשים טאצ'י, אחראים למותם של מאות סרבים, צוענים ואלבנים שנחשדו בשיתוף פעולה עם בלגרד. טאצ'י מכחיש את הטענות הללו.

קוסובו הכריזה על עצמאותה ב-2008, אולם ממשלת סרביה לא הכירה בכך. על אף שמדינות מערביות רבות, בהן ארצות הברית, הכירו בעצמאות האזור, רוסיה התנגדה לכך, ולכן סוכלה ההכרה הרשמית בקוסובו. זאת בשל זכות הווטו שמחזיקה מוסקבה במועצת הביטחון של האו"ם, שצריכה לאשר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully