וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור פנה לאף.בי.איי בדרישה לחקור זיופים בבחירות בפלורידה

13.11.2000 / 11:39

שופט פדרלי בפלורידה ידון בעתירת מטה בוש לעצור את הספירה הידנית במחוז פאלם ביץ'; בספירה הידנית נוספו 33 קולות לגור, ורק 3 לבוש; כמו כן תידון תביעתם של תומכי גור לערוך הצבעה חוזרת במחוז באמצעות טפסי בחירות פשוטים לשימוש; ובינתיים: גור משחק פוטבול ובוש בחווה

סגן נשיא ארצות הברית ומועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אל גור, פנה לאף.בי.איי בדרישה לחקור האם היו זיופים לכאורה בבחירות בפלורידה, כך מדווח עיתון "הטיימס" המתפרסם בבריטניה. מקורות במפלגה הדמוקרטית מסרו כי בפלורידה הופצו 17 אלף טפסים מסומנים והגדירו את הדבר כפרשת שחיתות. דוברת האף.בי.איי מסרה כי לא ידוע לה על פניה בנוגע לחקירה.

הבחירות בארצות הברית עוברות היום לזירה המשפטית. שני הצדדים ממתינים כעת להכרעתו של שופט פדרלי בפלורידה, שידון היום בעתירת אנשי המועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, לעצור את הספירה הידנית במדינה. לטענת הרפובליקנים ספירה ידנית תהיה פחות מדויקת מספירה ממוחשבת.

כמו כן תידון בבית המשפט תביעה של תומכי המועמד הדמוקרטי, אל גור, לערוך הצבעה חוזרת במחוז פאלם ביץ', באמצעות טפסי בחירות פשוטים יותר לשימוש. השופט יחליט האם הטופס שהוצב בקלפיות היה חוקי, לאור טענת העותרים כי הוא עוצב בצורה מסובכת, וגרם להם, ולאלפי בוחרים אחרים, להצביע בעד המועמד הרפורמי, פט ביוקנן, במקום עבור גור.

נציגי ועדת הבחירות בפאלם ביץ' החליטו אתמול על הספירה הידנית של כל הקולות במחוז, בעקבות בקשת נציגיו של גור, שטענו כי ספירה זו יכולה לשנות את התוצאות באופן משמעותי. לטענתם טפסי הצבעה רבים במחוזות הבעייתיים לא נספרו משום שהמכונה לא הצליחה לזהות את 'חור ההצבעה'. הספירה הידנית תכלול כ-400 אלף קולות.

בהצבעה המדגמית נוספו לגור 33 קולות ו-3 לבוש. חברת ועדת הבחירות בפאלם ביץ', קרול רוברטס, אמרה אתמול כי מההצבעה המדגמית עולה כי ייתכן ומאות קולות שיכולים להכריע את הכף, לא נספרו.

במקביל להכנת הטיעונים המשפטיים, ממתינים עדיין שני המטות לקולות אזרחי פלורידה החיים מחוץ למדינה, מרביתם אנשי צבא. קולות אלה נשלחו בדואר, ועליהם להגיע לכל המאוחר ביום שישי.

בנתיים משדרים עסקים כרגיל

ובזמן שאנשי המטות מתכוננים למאבק משפטי ממושך, משדרים שני המועמדים לציבור כי "העסקים כרגיל". גור מבלה מדי יום זמן רב עם יועציו, ומצטלם לתקשורת. ביום שישי הוא נצפה משחק פוטבול עם משפחתו, וצופה בסרט "אדם עם כבוד". הזוג ליברמן הצטרף לגור ולאשתו, ובגלל השבת צעדו הארבעה יחד ברגל לבית הקולנוע בוושינגטון.

בוש הסתגר עם סגנו המיועד, דיק צ'ייני, בחווה שלו, הנמצאת במרחק שעתיים נסיעה מאוסטין בירת טקסס. אנשי בוש מנסים להראות כי הם מתחילים לקבל על עצמם את סמכויות השלטון, אולם הם עושים זאת בזהירות, לאור ההערכה היא כי הציבור מעוניין בהכרעה אמיתית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully