וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: מד"א מצמצם שירותיו ביש"ע

מוטי גל

30.9.2002 / 12:11

מד"א: הממשלה לא מימנה את פעילות הארגון בשטחים כפי שנקבע לפני 3 שנים; החוב הממשלתי עומד על 3.75 מיליון שקלים; דובר מד"א: החוב עלול לפגוע בשירות הארגון לכלל האוכלוסיה

מד"א יצמצמם החל ממחר את שירותיו לאזרחים ולחיילים בשטחי יש"ע, בשל חוב משרדי הממשלה העומד על 3.75 מיליון שקלים. לטענת הארגון, משרדי הממשלה היום אמורים לממן את פעילות מד"א בשטחים השנה, כמו בשלוש השנים האחרונות, באמצעות תקציב מיוחד שנקבע על ידי משרד ראש הממשלה.

בעקבות הצמצומים יופעלו בהתנחלויות עופרה וקרני שומרון אמבולנסים רגילים במקום ניידות לטיפול נמרץ. כמו כן, פעילות האמבולנסים באריאל, מעלה אדומים, יצהר, שקד ומגילות תוגבל ל-12 שעות ביממה במקום 24 שעות כפי שהיה עד עתה.

לדברי דובר מד"א, ירוחם מנדולה, חלקו של משרד האוצר בחוב הוא שני מיליון שקלים, חלקו של משרד הבריאות עומד על 0.75 מיליון שקלים ואילו משרד הביטחון היה אמור להעביר למד"א סכום של מיליון שקלים. מנדולה טוען, כי מתחילת שנת 2002 מימן הארגון מתקציבו את הוצאות מימון הפעלת ניידות הטיפול הנמרץ והאמבולנסים בגדה וברצועה.

דובר מד"א מדגיש כי מימון הפעילות ביש"ע מתווספת להוצאות הכספיות הגבוהות עמן מתמודד הארגון בשל המצב הבטחוני. לדבריו, מד"א אינו מקבל סיוע תקציבי ממלכתי בשל המצב הביטחוני, כמו זה שניתן לארגוני החירום האחרים הפועלים ביש"ע. "החוב הנוסף מכביד מאוד על התקציב המוגבל של מד"א. הוא מעמיד בסכנה את יציבותו הכלכלית של הארגון ועלול לפגוע באיכות שירותיו לכלל האוכלוסיה", אומר מנדולה.

מערכת וואלה! מוסיפה:

מנכ"ל מועצת יש"ע, עדי מינץ, פנה לשרי הבריאות, האוצר והביטחון בבקשה לפתור עוד היום את משבר מד"א ביש"ע. מינץ מסר כי "מדובר בכסף שולי ביותר בהשוואה לתקציב המדינה ואסור שבגלל בעיה זו נאבד חלילה נפשות. אין ספור מקרים הוכיחו בשנות המלחמה את חיוניות מד"א להצלת חיילי צה"ל ומתיישבי יש"ע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully