וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: ראש הממשלה פיזר את הפרלמנט לקראת הבחירות

2.8.2015 / 23:30

סטיבן הרפר פתח את הקמפיין, שיימשך כ-11 שבועות ויהיה הארוך ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה. מפלגות האופוזיציה, שמפגרות אחריו בפער דחוק, טוענות שהגיע הזמן להחליפו אחרי עשור בשלטון

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר מודיע על פיזור הפרלמנט, 2 באוגוסט 2015. רויטרס
הרפר מודיע על פיזור הפרלמנט, היום/רויטרס

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר פיזר היום (ראשון) את הפרלמנט לקראת הבחירות ב-19 באוקטובר ובכך נפתח הקמפיין שצפוי להתמקד בכלכלה המקרטעת ובשלטונו הממושך של הרפר, שמכהן בתפקיד זה עשור.

הסקרים מצביעים על כך שהמפלגה השמרנית של הרפר, שנמצאת בשלטון מאז 2006, עשויה להפסיד את הרוב שלה בבית הנבחרים. ראש הממשלה יהיה נתון לחסדיהן של שתי מפלגות האופוזיציה העיקריות מהמרכז-שמאל, שיכולות להתאחד כדי להדיחו. הרפר יוכל להקים ממשלת מיעוט, אך אלו מתקשות לשרוד יותר מ-18 חודשים.

קרטר בן ה-56 טוען כי רק הוא יוכל לשפר את הכלכלה, שנפגעה מהאטה העולמית ומצניחה במחירי הנפט המהווה חלק ניכר מהייצוא הקנדי. לדבריו, מפלגות האופוזיציה מעדיפות מדיניות "הרסנית", שכוללת הגדלת הוצאות והעמקת החובות הממשלתיים.

מבנה הפרלמנט של קנדה באוטווה, אוגוסט 2015. רויטרס
מערכת בחירות ארוכה. הפרלמנט של קנדה/רויטרס

חמש מתוך שש מערכות הבחירות האחרונות בקנדה נמשכו לאורך פרק הזמן המינימלי החוקי - קצת יותר מחמישה שבועות. לשמרנים יש משאבים רבים והקמפיין הקרוב - הארוך ביותר מאז שנות ה-70 של המאה ה-19 - יוכל להגדיל את סיכוייהם לזכות שוב בזכות שימוש בפרסומות רבות נגד האופוזיציה, שטוענת מנגד כי מדובר בניצול מערכת הבחירות לרעה.

הרפר טען כי הקמפיין הממושך יאפשר לבוחרים לבחון כראוי את מצעי המפלגות כראוי ודחה את הרעיון שלפיו הוא ניסה לגבור על יריביו באמצעות כסף. "העובדה היא שאנחנו מאורגנים טוב יותר מבחינה כספית ופוליטית ונתמכים יותר על ידי הקנדים. היתרונות הללו היו קיימים גם לולא היינו מתחילים את הקמפיין", טען ראש הממשלה.

הסקרנים האחרונים מצביעים על כך שהשמרנים מובילים בפער דחוק על "הדמוקרטים החדשים" הנוטים שמאלה ושמעולם לא שלטו בקנדה, כשהמפלגה הליברלית בראשות ג'סטין טרודו הגיעה למקום השלישי. "הדמוקרטים החדשים" טוענים כי ההחלטה לפזר את הבחירות בשלב זה היא תכנית צינית שאין לה דבר הנוגע לכלכלה. כמו כן, שתי המפלגות טוענות שהמדינה זקוקה לשינוי מהרפר, שקיצץ במסים, הגדיל את ההוצאות על הצבא, הקשיח את העונשים הפליליים והפחית את המגבלות על תעשיית האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully