וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: מרקל תתמודד לכהונה רביעית ב-2017

2.8.2015 / 10:16

הדר שפיגל דיווח כי הקנצלרית החלה לתכנן את קמפיין הבחירות הבא שלה שבו תנסה להמשיך את שלטונה שנמשך זה עשור. "עובדי הצוות הראשונים גויסו", נכתב. מזכ"ל מפלגתה סירב להתייחס

אנגלה מרקל יוצאת מהפגישה עם ראשי האירוגרופ, יולי 2015. רויטרס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שנמצאת בשלטון מאז 2005, החליטה להתמודד לכהונה רביעית והתחילה לתכנן את קמפיין הבחירות של 2017 - כך דיווח אמש (שבת) המגזין הגרמני דר שפיגל מבלי לציין מקורות. פטר טאובר, מזכ"ל המפלגה הנוצרית-דמוקרטית השלטת, סירב להתייחס לדיווח.

מרקל החליטה למעשה לרוץ שוב ב-2017", נכתב במגזין, שטען כי לאחרונה היא ערכה פגישה שעסקה באסטרטגית בחירות עם טאובר ועם מנהל המפלגה קלאוס שולר. "קמפיין הבחירות אמור לפעול במטה המפלגה", נכתב. "כתוצאה מהפגישה, עובדי הצוות הראשונים גויסו".

מרקל, שחגגה 61 שנה ב-17 ביולי, לא התייחסה בפומבי לאפשרות שהיא תרוץ בפעם הרביעית בבחירות לראשות גרמניה. היא רמזה לכך בנאום שנשאה בשנה שעברה בעיר קלן.

מרקל, שהנהיגה את הכלכלה הגדולה ביותר באירופה בזמן המשבר הכלכלי של 2008 והטלטלה בגוש האירו, נחשבת לאחד המנהיגים הפופולריים ביותר בגרמניה - נתון חריג עבור קנצלר מכהן.

בגרמניה אין הגבלה על מספר הכהונות, והקנצלר הקודם מטעם מפלגתה של מרקל, הלמוט קוהל, שירת בתפקיד 16 שנה - עד שאיבד אותו ב-1998 לטובת גרהרד שרדר מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית. אף אחד משניהם לא היה אהוד כמו מרקל, שלה אין יריב אמתי בשורות מפלגתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully