וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: נאסרה נסיעת משאיות המיועדות לפירוק

2.8.2015 / 8:39

משרד התחבורה הוציא הנחיה חדשה שמבטלת את הסייגים של זו הקודמת, שלפיהם משאיות משומשות יכלו לנסוע מנמלי חיפה ואשדוד לירדן ללא מוביליות. "התקנה תצמצם את נסיעת כלי הרכב הלא תקינים בכבישים אדומים"

נושא: משאיות שמגיעות מאירופה בדרכם לירדן נוסעות על גבי מובילים ישראליים יוני 2015. מועצת המובילים,
משאית על גבי מוביל/מועצת המובילים

משרד התחבורה הוציא הנחיה חדשה המבטלת את ההסדר המאפשר הובלת משאיות ישנות ומשומשות מנמלי חיפה ואשדוד לירדן. זאת לאחר הפרסום בוואלה! NEWS בנושא לפני כחודשיים. לפי ההנחי שפורסמה אתמול הנוהל הישן בוטל והעברת המשאיות תתאפשר על ידי מוביליות בלבד. במשטרה ובגופים נוספים ביקרו בעבר את ההחלטה שמאפשרת את נסיעת המשאיות, שגורמים מקצועיים הגדירו "לא בטיחותיות", על הכביש והתריעו מפני סכנות ההחלטה.

המשאיות המשומשות מגיעות זה שנים ממדינות אירופה כנקודת מעבר לקראת העברתן לירדן. הן מועברות ליעד שלהן בנסיעה על כבישי הארץ, וההעברה מהנמלים מתבצעת באמצעות נהגים ישראלים. אותן משאיות מועברות למפעלים ולידי סוחרים ירדניים, חלקן לצורך שיפוץ והמשך נסיעה וחלקן לצורך פירוק לחלקים, ואלה שעוברות שיפוץ נמכרות למדינות ערב.

לפני כמה חודשים, לאחר דיונים רבים, הוחלט שהמשאיות יובלו על גבי מוביליות בלבד, אולם נוהל שפרסם משרד התחבורה לפני כארבעה חודשים הותיר בכל זאת פתח המאפשר נסיעת המשאיות על הכביש. על פי אותו נוהל, מדובר היה במשאיות שאי אפשר להוביל על גבי מוביליות.

נושא: משאיות שמגיעות מאירופה בדרכם לירדן נוסעות על גבי מובילים ישראליים יוני 2015. מועצת המובילים,
נצפו משאיות ביציאה מהנמל לכיוון ירדן ללא לוחיות רישוי/מועצת המובילים

בעקבות כך, פנה בעבר ראש מדור התעבורה במשטרת התנועה הארצית, סגן-ניצב מאיר בן-גל, למשרד התחבורה והתריע כי שינוע המשאיות באופן עצמאי מהווה סכנה של ממש, היות שהמשאיות אינן בטיחותיות והנהגים אינם מנוסים. "לרוב מדובר בנהגים מזדמנים שאין להם הכשרה מתאימה לנהיגה בסוגי רכב אלו", אמר. "אגף התנועה מחזיק בעמדה כי שינוע כלי רכב אלו שלא על גבי מוביליות מהווה סכנה חמורה למשתמשי הדרך ואין לאפשר את תנועתם". כעת לא תתאפשר עוד נסיעת משאיות אלה על כבישי ישראל והן יובלו על גבי מוביליות בלבד.

בעקבות ההנחיה החדשה של משרד התחבורה אמר מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב: "משאיות וכלי רכב כבדים מעורבים בתאונות דרכים הרבה יותר מחלקם היחסי במצבת כלי הרכב, ולכן התקנה החדשה תצמצם את נסיעת כלי הרכב הכבדים, הישנים והלא תקינים בצירי הנסיעה המרכזיים, ובמיוחד בכביש 71 שהוא כביש אדום ומסוכן. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יתמקד בצמצום התאונות הקטלניות והקשות במעורבות של כלי הרכב כבדים באמצעות הכנסת טכוגרף דיגיטלי לכל המשאיות בישראל כנהוג באירופה. זה יחסוך כסף רב למשק הישראלי וגם יציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully