וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של הפעוט הפלסטיני בעצרת בתל אביב: "נתניהו, למה עלי נרצח?"

1.8.2015 / 21:20

מאות השתתפו בהפגנה של "שלום עכשיו" בכיכר רבין בעקבות רצח הפעוט עלי דוואבשה. הדוד, שאמר את הדברים בבכי, סיפר: "אנחנו מבקשים ומייחלים שזה יהיה הסוף". הרצוג: "די לשפיכות הדמים". גלאון: "דאעש יהודי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

מאות בני אדם השתתפו הערב (שבת) בעצרת מחאה נגד "הטרור היהודי" בכיכר רבין בתל אביב. זאת בעקבות הרצח של הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, שבית משפחתו בכפר דומא שליד שכם הוצת אתמול על ידי מחבלים יהודים. בעצרת, שאותה ארגנה תנועת "שלום עכשיו", נאמו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני), חבר סיעתו ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ואישים נוספים. כמו כן, נאסר דוואבשה, אחיו של אבי המשפחה שנפצע באורח אנוש בשריפה, נשא דברים אף הוא. בהמשך צעדו המפגינים לגן מאיר בעיר, שם מתקיימת מחאה נגד הדקירה במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי האחרון ונגד פשעי שנאה בכלל.

"הם היו בישיבה המשפחה וכל אחד הלך לבית שלו", סיפר בבכי נאסר דוואבשה, שדיבר בערבית ודבריו תורגמו לעברית. "אחרי חצי שעה נזרק על הבית אמצעי תבערה. חומר הנפט שנזרק לבית היה חזק, ולא נשאר ממנו כלום הוא נשרף כולו". לדבריו, "באותו רגע אח שלי יצא שרוף עם אשתו. הוא הוביל את הבן שלו בן הארבע מחוץ לבית".

הדוד המשיך ותיאר את רגעי הזוועה. "ריהאם (האישה) חשבה שעלי, בתוך השמיכה, אבל אחר כך התברר שהוא לא היה בתוכה ונשאר בפנים. כשהיא יצאה בחוץ היא נדהמה שעלי לא איתה ושאלה איפה עלי. ואז עלי נשרף", סיפר. "אני רוצה לשאול את נתניהו ושיענה לי: יצאתי ב-3:00 לפנות בוקר וחזרתי ב-12 בלילה. מצאתי את אבי ואמי מחכים לי. למה נרצח עלי? בן 18 חודשים. הוא חף מפשע. מה עשה לצה"ל ולמתנחלים?. עלי שאהיד. אנחנו מבקשים ומייחלים שזה יהיה הסוף והסבל של העם שלנו. היה מוחמד אבו חדיר ועכשיו עלי ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור. אנחנו רוצים שהשריפות ייגמרו".

נאסר דוואבשה, דוד הפעוט שנרצח בהצתה בכפר דומא , מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
נאסר דוואבשה, דודו של הפעוט, הערב/דרור עינב

באתי לכאן בלב דואב ובוכה בשל הפוגרום היהודי", אמר הרצוג. "טרור הוא טרור. נקודה. מחבלים הם מחבלים בין אם הם יהודים. נקודה. באנו להביע צער עמוק ולבקש סליחה בשמם של ישראלים ויהודים. מהרגע הקשה הזה אני מושיט את ידי לעם הפלסטיני ולמנהיגיו - לא עוד טרור, לא עוד שפיכות דמים. אני קורא להילחם בטרור שיוצא משם כפי שאני קורא להילחם בטרור שיוצא מכאן. זו מלחמה משותפת".

הרצוג הוסיף כי "שמעתי הערב שנשלחו איומים לבית נשיאנו האמיץ רובי ריבלין. אני אומר - מי אתם שתאיימו על נשיא מדינת ישאל? חצופים. מי אתם שתקראו לו בוגד ורוצח?". לדברי יו"ר האופוזיציה, "זאת הסתה מהסוג שראינו איך היא נגמרת, אך הפעם לא נשתוק. נשליך לכלא, נעצור בגופנו אם צריך. שנים אנחנו שומעים גינויים, אך לא נוכל לחזור הפעם לענייננו כאילו כלום. אני אומר לימין - אתם צריכים לעשות חשבון נפש - לא די בגינויים ובהתנערות. דרושה מנהיגות וחשבון נפש, ולכן זה הזמן למעשים ממש".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
הרצוג בההפגנה, הערב/דרור עינב

גלאון עלתה גם היא לדוכן הנאומים ואמרה: "הדקירה של צועדים במצעד הגאווה, פיגוע שריפה של משפחה פלסטינית שלמה, זה דאעש יהודי. לראש הממשלה, לשרים, לממשלת הימין, אני אומרת: אנחנו לא רוצים את הגינוי שלכם, לא מעניין אותנו החיבוק שלכם. כל המילים היפות והזעזוע הם מילים באוויר, מהפה אל החוץ. בטרור צריך להילחם כמו בטרור. לא ככה נאבקים בהומופוביה, לא ככה נאבקים בהסתה ובגזענות, לא ככה נאבקים בטרוריסטים היהודים, בדאעש היהודים. גינויים בפייסבוק לא יעצרו את האלימות המזוויעה הזו".

ראש השב"כ לשעבר גילון אמר: "אני כועס על מערכת המשפט, ש-30 שנה מתקתקת בלשונה ומתפלפלת בטיעונים משפטיים שיש קושי להעמיד לדין על הסתה והמרדה. אז שנו את החוק. אין הבדל בין הקו קלוקס קלאן לבין שורפי התינוק מדומא. שתי הקבוצות פועלות משנאה וגזענות והפחדנים מגיעים באישון לילה לבצע זממם".

ח"כ זהבה גלאון, מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
ח"כ גלאון בעצרת בכיכר רבין, הערב/דרור עינב

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), שהגיעה לכיכר, אמרה: "הימין הקיצוני הפך לארגון טרור. לא די בגינויים, צריך לעשות מעשה. קרו כאן שני מקרים מזוויעים, אבל הפתרון הוא ביומיום, במדיניות".

ח"כ אילן גילאון (מרצ), שנמצא אף הוא בכיכר, טען כי "הציר עובר מירושלים לדומא. ביקורי תנחומים זה לא מספיק. נתניהו צריך לקחת אחריות, בנט צריך לקחת אחריות על ליבוי השנאה".

כמו כן, עשרות בני אדם הפגינו הערב בשדרות בן גוריון בחיפה, במחאה על הרצח של עלי דוואבשה.

בהכנת הידיעה השתתף אלי אשכנזי

(עדכון ראשון: 19:30)

מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
ההפגנה בכיכר רבין, הערב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully