וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: שתי עצרות מחאה נגד פיגוע הדקירה במצעד הגאווה

1.8.2015 / 12:42

בירושלים ובתל אביב ימחו נגד אלימות כלפי הקהילה הגאה, יומיים לאחר הדקירה בבירה. הנשיא ריבלין ינאם בירושלים. במקביל, תתקיים עצרת בכיכר רבין נגד "הטרור היהודי" אחרי רצח הפעוט עלי דוואבשה

צילום: מאצ'י הוף, לע"מ; עריכה: טל רזניק

יומיים לאחר פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים יתקיימו הערב (שבת) שתי עצרות מחאה במקביל – בירושלים ובתל אביב. בשעה 19:30 תיערך בגן מאיר בתל אביב התאספות מחאה, שתוכננה במקור להיות עצרת זיכרון לפיגוע במועדון הברנוער לפני שש שנים בעיר. במקביל, יתקיים אירוע זהה בכיכר ציון בירושלים, כשהנשיא ראובן ריבלין צפוי לנאום במקום בשעה 19:00. שורה של פוליטיקאים ואנשי ציבור נוספים ישתתפו בעצרות.

לטענת המארגנים, עצרת הזיכרון בתל אביב תהיה מפגן כוח נגד אלימות וגזענות כלפי הקהילה הגאה בישראל. בשעה 20:30 ינאמו במקום נציגים מהקהילה הגאה ופוליטיקאים שונים. בין היתר ישתתפו באירוע שר התשתיות והאנרגיה יובל שטייניץ, השר לאיכות הסביבה אבי גבאי, ראשי המחנה הציוני - יצחק הרצוג וציפי לבני, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) וח"כ דב חנין מהרשימה משותפת. מי שצפוי לפתוח את העצרת הוא ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, כאשר מיד אחריו יישא דברים נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס.

במקביל לאירועים אלו, הערב בשעה 19:30 תתקיים עצרת מחאה בכיכר רבין שבתל אביב נגד "הטרור היהודי". את העצרת, שמתקיימת תחת הכותרת "די להסתה, די לאלימות", מארגנת תנועת "שלום עכשיו". דוברים מהעצרת בגן מאיר צפויים לנאום גם בעצרת זו, ביניהם יצחק הרצוג וגלאון. דוברים נוספים הם ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ושר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ. העצרת צפויה להסתיים עד השעה 21:00, אז תחל צעידה לעבר גן מאיר, שם יתמזגו המחאות. כמו כן, בחיפה תתקיים הפגנה בשדרות בן גוריון החל משעה 19:00, וכשעה לאחר מכן תחל משמרת מחאה במרכז הכרמל.

לקריאה נוספת:
"שליסל החביא בקבוקי תבערה בישיבה כדי להשליך על ערבים"
"יש פה פיגוע דקירה": האזינו לשיחה למד"א מהזירה במצעד הגאווה
מאות בעצרת בזירת הדקירה בירושלים: "לעצור את הטרור היהודי"

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"זה לא נתפס". מצעד הגאווה בירושלים, טרם הפיגוע ביום חמישי האחרון/נועם מושקוביץ

עוד יגיעו לתמוך בעצרות נגד האלימות כלפי הקהילה הגאה - הפצועים מהפיגוע בברנוער וכן קרובי משפחה של ההרוגים. איילה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח בברנוער ורק אתמול נערך לו טקס אזכרה בבית העלמין בירושלים, תישא דברים במהלך העצרת. בשיחה עם וואלה! NEWS היא התייחסה לתזמון הפיגוע בירושלים שהיה סמוך למועד האזכרה של בנה."הטיימינג מטלטל", אמרה. כץ התייחסה גם לפיגוע עצמו: "זה לא פשוט, זה לא נתפס. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה היו הרבה אמירות הומופוביות בממשלה. בשנה שעברה זה היה שי פירון, וסמוטריץ' וזה רק חוזר על עצמו. כשזה רק מילים אף אחד לא קם לעצור את זה. אבל מילים הורגות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא המדינה ורעייתו ארחו הערב בגינת המשכן אירוע חגיגי לרגל 30 שנה לאופרה הישראלית, שם התייחס הנשיא לפשע השנאה שאירע במצעד הגאווה שנערך בירושלים. יולי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אירועים אלו מצטרפים למאות מקרים של אלימות כלפי הקהילה". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לאחר הפיגוע שלחה האגודה למען הלהט"ב מכתב לנשיא ריבלין ולראש הממשלה בנימין נתניהו והזמינה אותם לקחת חלק בעצרת. במכתב צוין כי "עשור לאחר פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, ושש שנים לאחר הרצח בבר-נוער, שוב אנו עדים לפשע שנאה במצעד בירושלים, כאשר אותו דוקר, ששוחרר מהכלא לפני כשלושה שבועות, דקר שישה מהצועדות והצועדים. אירועים אלו מצטרפים למאות מקרים של אלימות כלפיי חברות וחברי קהילת הלהט"ב, לדבריי הסתה המושמעים נגדם ולאזלת יד של הרשויות בטיפול בתופעה". ריבלין בתגובה לכך אישר את הגעתו לעצרת בירושלים.

הרצוג: "אחרי שגינינו, הגיע הזמן למעשים"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הודיע היום בעמוד הפייסבוק שלו על כוונתו להצטרף לעצרת שתתקיים בתל אביב. "אני מתכוון לקרוא שם, מעל הבמה, לטיפול החריף והחמור ביותר בטרוריסטים האלה ולדרוש זאת בכל הכלים העומדים לרשותי משר הביטחון וראש הממשלה שלנו שעד כה שמענו מהם רק גינויים חריפים", כתב.

בהודעתו קרא הרצוג להוציא מחוץ לחוק את ארגוני הטרור היהודי. "זה הזמן למעשים. מעשים ממש", כתב, "אחרי שגינינו ושבנו וגינינו, לא נוכל - שוב - לחזור לענייני היום-יום כאילו כלום. לו הייתי ראש הממשלה הייתי מורה לשב"כ לטפל בטרור היהודי כמו בטרור האיסלמיסטי, בנחישות ובלי קריצה. בכל הכלים העומדים לרשותנו במאבק בטרור האיסלמיסטי - מעצרים מנהליים, הוצאת ארגונים מחוץ לחוק. להב"ה, המרזלים, לה פמיליה. הייתי מגדירם כארגוני טרור ואפילו שוקל הריסת בתים של המחבלים ומשפחותיהם כל מה שתקף מול הטרור האיסלאמיסטי תקף גם כאן".

בשל ריבוי המשתתפים בעצרת בתל אביב, המליצה המשטרה להגיע למקום בתחבורה ציבורית. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי כמה חניות ייחסמו ברחוב טשרניחובסקי בקטע שמאחורי גן מאיר החל מהשעה 14:00.

ביום חמישי האחרון במהלך המצעד שלף ישי שליסל סכין ודקר שישה בני אדם. שליסל, אשר ריצה עונש מאסר בגין דקירתם של שלושה משתתפים במצעד הגאווה בשנת 2005, והשתחרר רק לפני כשלושה שבועות, נעצר מיד לאחר האירוע. אתמול הוארך מעצרו ב-12 ימים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully