וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יקרא ליהודי ארה"ב בשידור מיוחד: התנגדו להסכם הגרעין

ראש הממשלה יפנה ליהודי ארצות הברית ויבקש מהם להתנגד להסכם עם איראן בנאום מיוחד שישודר דרך אינטרנט ואף יוקרן בבתי כנסת ברחבי המדינה. כמו כן, בנאום בפני ארגונים יהודיים הוא צפוי לענות על שאלות מהקהל

צילום מסך

(נשיא ארצות הברית ברק אובמה מגן על הסכם הגרעין, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יגביר השבוע את מאמציו למנוע את אישור הסכם הגרעין בקונגרס האמריקני, ויפנה באופן אישי לקבוצות יהודיות ברחבי ארצות הברית, שלהם השפעה רבה על אנשי הציבור האמריקניים. גורמים מארגונים יהודיים אמרו הלילה (שבת) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נתניהו ינאם בשלישי הקרוב בשידור מיוחד שיועבר דרך האינטרנט, יהיה זמין לצפייה במחשבים ובטלפונים הסלולריים, ואף יוקרן על גבי מסך בבתי כנסת ברחבי ארצות הברית.

כמו כן, נתניהו צפוי לנאום בפני הארגונים היהודים-ציוניים ועידת הנשיאים והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ולענות על שאלות מהקהל. "הסוגיות הנוגעות להסכם הגרעין מורכבות, והקהילה היהודית בארצות הברית מייחסת להן חשיבות רבה", אמר סטיבן גרינברג, יושב ראש ארגון ועידת הנשיאים. "אנו מברכים על ההזדמנות המיוחדת הזו להציג לקהל את ראש הממשלה, שעזר להביא את הסוגיות החשובות הללו בפני התודעה הציבורית".

עוד כתבות בנושא:
רוסיה: "משדרגים את מערכת ה-S-300 לקראת אספקתה לאיראן"
נתניהו: ההתנגדות להסכם הגרעין עם איראן גוברת מיום ליום
ברקע הסכם הגרעין: ארה"ב אישרה עסקת נשק גדולה עם סעודיה

נתניהו על הסכם הגרעין: "טעות היסטורית, נעשו ויתורים מפליגים". לשכת העיתונות הממשלתית
יופיע על גבי מסך בבתי הכנסת. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

הארגונים היהודיים חלוקים לגבי יחסם כלפי הסכם הגרעין. השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק וארגוני ימין יהודיים בארצות הברית פועלים כדי לשכנע את חברי הקונגרס להתנגד להסכם, ועושים זאת כשהם מסתמכים על דבריהם של ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ודוברים רשמיים אחרים של מדינת ישראל. הצד השני, כמו ארגון השמאל היהודי ג'יי סטריט, מפיץ בקרב חברי הקונגרס רשימת ציטוטים של ישראלים שתומכים בהסכם, רובם בכירים לשעבר במערכת הביטחון. הארגונים מנהלים קמפיינים עתירי תקציב כדי לשכנע את יהודי ארצות הברית בכלל, ואת חברי הקונגרס בפרט, לתמוך בגישתם.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אתמול למאמצים של קבוצות אינטרס שונות לפעול נגד הסכם הגרעין, וקרא לקבוצות התומכות בהסכם להשמיע את קולם בפני חברי הקונגרס. לדבריו, קבוצות המתנגדות להסכם, וביניהם ארגון איפא"ק, הוציאו עד כה 20 מיליון דולר בעבור פרסומות בטלוויזיה שמטרתן ללחוץ על חברי הקונגרס. "הקבוצות המתנגדות להסכם מציפות את משרדי חברי הקונגרס", אמר אובמה. "ללא קולכם, אתם תראו את אותו מערך קולות שהוביל אותנו למלחמה בעיראק. קולות שיובילו אותנו למצב שבו אנו מוותרים על הזדמנות היסטורית ושבים למסלול המוביל לעימות צבאי".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בכנס ותיקי המלחמות במדינות זרות בפנסילבניה, יולי 2015. רויטרס
"קבוצות המתנגדות להסכם הוציאו עד כה 20 מיליון דולר לשכנוע חברי הקונגרס". אובמה/רויטרס

בתוך כך, יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יוקיה אמאנו הודיע אמש כי קיבל את הזמנת חברי הסנאט ויגיע לוושינגטון ברביעי הקרוב כדי לדון עם חברי ועדת יחסי-החוץ של הסנאט בתפקיד של הסוכנות בפיקוח אחר יישום הסכם הגרעין של איראן. כמה סנאטורים האשימו את ממשל אובמה בקיום סעיפים סודיים בתוך הסכם הגרעין אשר ממעיטים בערכו של הפיקוח אחר תכנית הגרעין האיראנית. כעת, יוכלו הסנאטורים לשאול את אמאנו שאלות ולבחון כיצד מתכוונת הסוכנות לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully